Barolo-veckor världen över – även i Sverige

Livets Goda 9 Oct, 2017
Vin För andra året i rad anordnas Barolo Week(s), en global kampanj med 17 deltagande länder. Kampanjen syftar till att höja intresset för och ge fler chansen att upptäcka det strama, nyanserade vinet på druvan Nebbiolo. Initiativtagare är det italienska vinhuset Fontanafredda.

Barolo Week(s) är en världsomspännande kampanj som pågår under dryga två veckor. Bland de deltagande länderna finns Sverige.

- Barolo kallas ofta ”Kungen av vin” och förtjänar därmed större uppmärksamhet än vad som historiskt varit fallet, säger Magnus Lansman, produktchef på Enjoy Wine & Spirits.

- Är du nyfiken på Barolo är det verkligen nu du har chansen att testa. Förena en mysig utekväll med kärleken, vänner eller kollegor med en smakupplevelse signerad Piemonte, fortsätter Lansman.

Mer information om vilka restauranger som deltar i Barolo Week(s) hittar du på www.baroloweek.com. Följ även #baroloweek i sociala medier.

Barolo på halvflaska
För den som är mer nyfiken på Barolo, men som inte vill köpa en hel vinflaska (750 ml), kan Enjoy Wine & Spirits erbjuda möjligheten att via Systembolagets beställningssortiment beställa en halvflaska (375 ml) Fontanafredda Barolo Serralunga d´Alba 2008.

Fontanafredda Barolo Serralunga d´Alba 2008
Art.nr: 73604
14%, 375 ml, 159 kr

Berättelsen om vinhuset Fontanafredda
Visste du att Italiens förste kung grundade vinhuset Fontanafredda? Se hela berättelsen!


Bryggeriet Innis & Gunn och irländska destilleriet Tullamore D.E.W. släpper limiterad whiskeyfatslagrad stout

Whisky och Bourbon Kindred Spirits betyder tvillingsjälar och sammanfattar samarbetet mellan två pionjärer…
21 Feb, 2018
Artikelarkivet