Bryggmästarens nya design presenteras på Stockholm Beer & Whiskey Festival

Livets Goda 28 Sep, 2017
Whisky och Bourbon Förra hösten vann frilansdesignern Martin Schmetzer Åbros designtävling där fansen tävlade om att ge Bryggmästarens ett helt nytt utseende. Nu, ett år senare, presenteras resultatet. Nya Bryggmästarens premiärvisas på Stockholm Beer & Whiskey Festival och lanseras på Systembolaget i oktober.

Bryggmästarens är Åbros främsta produkt och är en serie hantverksöl som utvecklas och bryggs av Åbros egna bryggmästare. För att spegla all kunskap och smaker som är samlade i ölet utlyste Åbro i september 2016 en tävling för att uppdatera Bryggmästarens design. Bryggmästarensälskare över hela landet skickade in över 100 bidrag och tillslut korades Martin Schmetzer till vinnare av tävlingsjuryn. Under ett års tid har Martin tillsammans med Åbro jobbat för att färdigställa alla produkter.

– Det har varit en lång process och väldigt mycket jobb, men jag är jättenöjd med resultatet. Jag har fått vara delaktig genom hela projektet och det har inte kompromissats med designen längs vägen, vilket känns jättebra. Det ska bli jättekul att äntligen få presentera resultatet av ett års grundligt designarbete, säger Martin Schmetzer.

Bryggmästarens nya utseende lanseras på Stockholm Beer & Whiskey Festival och kommer därefter börja lanseras på Systembolag och restauranger i oktober.

– Jag är oerhört nöjd med slutresultatet. I dess nya klädnad ser Bryggmästarens ut som det premiumöl det verkligen är. Den nya designen speglar på ett fantastiskt sätt det hantverkskunnande som kännetecknar Bryggmästarens, säger Henrik Dunge, vd och ägare i fjärde generation på Åbro Bryggeri. 


Bryggeriet Innis & Gunn och irländska destilleriet Tullamore D.E.W. släpper limiterad whiskeyfatslagrad stout

Whisky och Bourbon Kindred Spirits betyder tvillingsjälar och sammanfattar samarbetet mellan två pionjärer…
21 Feb, 2018
Artikelarkivet