Hem Mat & Restaurang Delikat restaurangnota när 150 krogar deltar i matfestival

Delikat restaurangnota när 150 krogar deltar i matfestival

av Livets Goda

 För tio år sedan skapades bordsbokningstjänsten TheFork av en grupp franska matälskare. Sedan 2014 är företaget ett dotterbolag till TripAdvisor och den bokningsapp som samarbetar med flest restauranger i Europa.

Firandet, TheFork Festival, pågår mellan den 2-25 oktober på 150 krogar i Stockholm och Göteborg. De medverkande restaurangerna erbjuder 50% rabatt på sin ordinarie á la carte (exkl. dryck) och bokningar går att göra på thefork.se eller i TheFork-appen (iOs och Android).

Stockholmskrogarna Napolyon Bistro & bar och  Cultur Bar & Restaurang samt Göteborgs Bocado är några av de restauranger som deltar i festivalen.

– Det här är andra gången vi medverkar i en matfestival anordnad av TheFork och för oss ger det en bra boost med många bokningar, glada gäster och dessutom har antalet besökare ökat även efteråt, säger Anton Lindeborg, delägare på Napolyon i Stockholm.

– Vår ambition är att bjuda in till den här typen av matfest två gånger om året för att fler ska ha möjligheten att upptäcka nya restauranger och kanske därmed hitta nya favoriter. Den här gången pågår TheFork festival i hela tre veckor. Dels för att Thefork fyller tio år men också för att vi nu börjat etablera oss ordentligt även på den svenska marknaden, säger Maximilien Kauffmann, Country Manager på TheFork i Sverige och Danmark.

TheFork samarbetar idag med över 40 000 restauranger i 11 länder. Sajten har ca 15 miljoner besökare i månaden och har laddats ned som app över 9 miljoner gånger.

Höstens TheFork Festival samarbetar med livsstilsportalen Chevaleresk.se. Reklamfilmen är inspelad på Napolyon Bistro & bar i Stockholm.

RELATERAD LÄSNING