HKScan väljer ny marknadsinriktad ledning med fokus på framtidens svenska kött

Livets Goda 12 Jun, 2017
Mat och Restaurang För att stärka upp arbetet med att skapa värde för kunder och konsumenter har HKScan tillsatt en ny ledning för Sverige. Nu skapas en samlad kraft för att tydligare visa konsumenten länken mellan den lokala svenska gården och goda matupplevelser.

Sedan 1 juni är HKScan Sveriges nya ledning på plats för att driva företaget och dess varumärke Scan vidare. Den kommersiella delen av teamet består av Sofia Hyléen Toresson, ny VD i Sverige, Torbjörn Lithell, ny Försäljningsdirektör dagligvaruhandeln, Maria Dundeberg, ny Försäljningsdirektör Away From Home och Industri samt Johan Persson, tf. Marknadsdirektör.

- I över 100 år har Scan försett svenska marknaden med svenskt kött och charkuterivaror. Vi har ett arv och historia att vara stolta över, berättar Sofia Hyléen Toresson, VD HKScan Sverige.

- Med ett förstärkt fokus och engagemang och ett fördjupat samarbete med Sveriges bönder kommer vi att utveckla och ta ansvar för hela matkedjan från jord till bord. På det viset tillgodoser vi behoven hos dagens medvetna konsumenter. Vi vill även att kommande generationer ska kunna njuta matupplevelser med gott svensk kött som är säkert och ansvarsfullt producerat. Nu sjösätter vi en ny organisation och en offensiv marknadsinriktad strategi. Jag ser verkligen fram emot att leda HKScan Sverige och det starka teamet in i köttets framtid, fortsätter Sofia.

HKScan har en unik kontroll i hela värdekedjan från genetik till slutprodukt och företaget ställer mycket höga krav på sitt hållbarhetsarbete. HKScan i Sverige har satt mål att minska sin klimatpåverkan med 95 % till 2030*. Idag sker exempelvis all produktion av kött eller charkprodukter på förnyelsebar energi.

- Med vår unika värdekedja från bonde till konsument och genom ett utvecklat samarbete med våra kunder och ett tydligare konsumenterbjudande ser jag stora möjligheter att driva tillväxt för svenskt kött. Resan har bara börjat, säger Torbjörn Lithell, ny Försäljningsdirektör HKScan i Sverige.

Restaurangmarkanden fortsätter att växa och HKScan Foodservice kommer fortsätta utveckla läcker, bra mat och koncept som möter kunder och konsumenters behov vid olika tillfällen.

- Marknaden för matupplevelser och konsumtion utanför hemmet växer och vi vill vara en betydande del av den tillväxten. Genom att bidra med lösningar som möter våra kunders specifika behov kan vi vara en bra partner, berättar Maria Dundeberg, ny försäljningsdirektör för Away From Home och Industri i Sverige.

 

*jämfört med starten 2003.


Spottswoode´s, Napas Margaux - Sant eller falskt?

Vin Med otrolig och imponerade komplexitet, täthet och fokus, så gläds…
16 Oct, 2017

Ardbeg lanserar sällsynt 23-åring från destilleriets mörkaste tid

Whisky och Bourbon I början av november lanseras Ardbeg Twenty Something. En 23…
16 Oct, 2017

Åter i lager! - Sjörövarrom med stil - 91 poäng till J Bally 7 Ans Pyramide

Whisky och Bourbon I början av veckan så tipsade vi er om J…
10 Oct, 2017

Uppdrucket vecka 40

Vin Vive la France! Goda viner som sparats några år, ett…
13 Oct, 2017

D.E.W. and Brew väcker liv i klassisk irländsk tradition

Whisky och Bourbon Att dricka whiskey tillsammans med öl är en gammal irländsk…
13 Oct, 2017

Årets Sill 2017 med smak av O.P.Anderson

Whisky och Bourbon När Klädesholmen och Salt & Sill i år presenterade Årets…
13 Oct, 2017

Svensk vodka bäst i Asien

Whisky och Bourbon Purity Vodka från Ellinge har vunnit det högsta priset i…
12 Oct, 2017

Smakrikt bröd blir till öl av Paul Svensson och Melleruds

Whisky och Bourbon Höstens mest spännande gastronomiska samarbete är signerat Paul Svensson, Fotografiskas…
12 Oct, 2017

Imperial IPA – en ny ale signerad Fuller’s nya bryggmästare

Whisky och Bourbon Efter succén med lanseringen av Fuller’s Past Masters kommer nu…
12 Oct, 2017

The Macallan introducerar Edition No.3, limiterad utgåva

Whisky och Bourbon The Macallan presenterar stolt Edition No.3 – en ny limiterad…
11 Oct, 2017
Artikelarkivet