Internationella storsäljaren fuzetea® kommer till Sverige

Livets Goda 8 Apr, 2018
Övrigt Efter att ha gjort succé runtom i världen, kommer nu fuzetea till Sverige. Med en mix av te, fruktjuice och örter är de olika smakerna framtagna för att passa de svenska smaklökarna. Och via en halv miljon samplingar i olika former kommer fuzetea att ta för sig ordentligt i handeln. – Vår nykomling passar perfekt för den som behöver ett litet avbrott när den är på språng, säger Aleksander Naess, marknadsdirektör på Coca-Cola European Partners.



Nykomlingen fuzetea firar blandningen av teextrakt, fruktjuice och örter genom att lansera tre olika smaker i Sverige. Smakerna fuzetea Persika Hibiskus Svart te, fuzetea Citron Svart te och fuzetea Mango Kamomill Grönt te är alla speciellt framtagna för att passa den svenska konsumenten. Den sistnämnda kommer exklusivt att hittas i ICA:s butiker fram till och med september. fuzetea kommer då att finnas tillgänglig i två olika förpackningar: 250 ml burk och, 400 ml PET.

Stor lanseringskampanj i flera kanaler
Med framgångsrika etableringar över hela världen i ryggsäcken, har turen nu kommit till Sverige. Och förväntningarna på det senaste tillskottet är stora. Med start vecka 15 kommer fuzetea att finnas tillgänglig i butik, men redan vecka 13 förlanseras fuzetea på Pressbyrån och 7-Eleven.

– Vi är glada och stolta över att kunna bekräfta att fuzetea nu kommer till den svenska marknaden. fuzetea finns redan lanserad på flera andra marknader där drycken tagits emot väldigt väl. Det är en stor lansering för oss som vi kommer att stötta i en bred mängd media. Vi är övertygande om att fuzetea kommer bryta ny mark och hitta en självklar plats i de svenska hushållen, säger Olivia Enquist, marknadsdirektör på Coca-Cola AB.

Samtidigt som fuzetea börjar säljas i Sverige kommer den mycket omfattande lanseringskampanjen synas både i TV och i utomhusreklam men även online i sociala medier. Därtill satsas det rejält på att erbjuda provsmakning av fuzetea i butik och i andra sammanhang. Målsättningen är 500 000 produktsamplingar hos kunderna under året.

Mindre socker, färre kalorier
När nu fuzetea tar plats i Coca-Cola European Partners produktportfölj adderas ett alternativ för den aktiva människan, likväl för den som vill ha en dryck med färre kalorier. De olika smakerna innehåller 17-19 kcal/100 ml.

– I och med fuzetea tar vi ytterligare ett steg mot att bli ett komplett dryckesföretag. Vår ambition är att vara en partner med en bred portfölj av hållbara produkter som våra kunder kan räkna med i alla lägen, säger marknadsdirektören på Coca-Cola European Partners Aleksander Naess.


Folkkäre Leif GW Persson lanserar ”GW:s röda”

Vin Tegnér Spirits & Wine lanserar det röda vinet "GW:s röda"…
25 May, 2018

Stockholms Bränneri släpper rosa gin

Whisky och Bourbon Den 5 juni, 10:00 släpper Stockholms Bränneri sin första batch…
25 May, 2018

Cantina Baglietti lanserar No. 7 och No. 10 i Sverige

Vin Efter en lång och noggrann process är vinhuset Cantina Baglietti,…
25 May, 2018

Moët & Chandon hyllar tennislegenden Roger Federer

Vin Igår, den 24 maj, lanserade Moët & Chandon en limiterad…
25 May, 2018

General med smak av svenska örter – nytt portionssnus från krögaren Karl Ljung

Whisky och Bourbon I dag lanseras General Gastronomy Series Summer 2018, ett portionssnus…
25 May, 2018

Världens kockar till Smaka på Stockholm

Mat och Restaurang 10 juni kommer kända kockar från hela världen till Smaka…
25 May, 2018

Arla inviger mognadslager i Falköping

Övrigt Tillsammans med Falbygdens Ost öppnar Arla ett mognads och förädlingslager…
24 May, 2018

Napolitansk pizzamarknad på Giro Pizzeria

Mat och Restaurang Lördag den 2 juni firar Giro Pizzeria Italiens nationaldag med…
24 May, 2018

Strålandet årgång av M. Chapoutiers Côtes du Rhône - 2016 Belleruche

Vin Ett toppnamn vet hur en slipsten ska dras och att…
24 May, 2018

Kaos när Kiviks Musteri släppte lös 2 miljoner sommarjobbare

Övrigt Rätt pollinering är en förutsättning för goda skördar från Kiviks…
23 May, 2018

Pontus in the Air är nominerad i ännu en internationell prestigetävling

Mat och Restaurang Pontus in the Air med Brasserie är nominerade i den…
23 May, 2018

Jordbruksverket tar ett helhetsgrepp om hållbar mat

Övrigt Jordbruksverket släpper nu en rapport om hur vi kan producera…
22 May, 2018

Cidraie hedrar sitt franska arv med ny sommarskrud

Whisky och Bourbon I över hundra år har cideräpplena i Normandie plockats för…
22 May, 2018

Inspiration - Proteinrik vaniljkaka med citron

Mat och Restaurang I detta recept inspireras vi av Maria Längfors som för…
22 May, 2018

Coppersmith´s samarbetar med 24 Västerås krogar

Whisky och Bourbon Ett tjugotal restauranger från Västerås gick ihop för att brygga…
22 May, 2018

Prosecco från Montelvini hos Winefinder

Vin Montelvini är en Prosecco i klassisk stil som Winefinders Wineteam…
22 May, 2018

150 ton mindre socker i Axfoods läsk

Övrigt Sockerhalten i Axfoods läsk av märket Premier minskas nu med…
22 May, 2018

Lansering av dessertvin från Brochet - Brochet Quarts de Chaume Grand Cru 2015

Vin Brochet Quarts de Chaume Grand Cru 2015 lanseras i Systembolagets…
21 May, 2018

Lavazza blir Stureplansgruppens nya kaffeleverantör

Övrigt Den Italienska kaffeleverantören Lavazza har skrivit avtal med Stureplansgruppen och…
21 May, 2018

Lasse Solum ny VD Divine AB

Vin Divine förstärker och hälsar Lasse välkommen som ny VD.
21 May, 2018
Artikelarkivet