Internationella storsäljaren fuzetea® kommer till Sverige

Livets Goda 8 Apr, 2018
Övrigt Efter att ha gjort succé runtom i världen, kommer nu fuzetea till Sverige. Med en mix av te, fruktjuice och örter är de olika smakerna framtagna för att passa de svenska smaklökarna. Och via en halv miljon samplingar i olika former kommer fuzetea att ta för sig ordentligt i handeln. – Vår nykomling passar perfekt för den som behöver ett litet avbrott när den är på språng, säger Aleksander Naess, marknadsdirektör på Coca-Cola European Partners.



Nykomlingen fuzetea firar blandningen av teextrakt, fruktjuice och örter genom att lansera tre olika smaker i Sverige. Smakerna fuzetea Persika Hibiskus Svart te, fuzetea Citron Svart te och fuzetea Mango Kamomill Grönt te är alla speciellt framtagna för att passa den svenska konsumenten. Den sistnämnda kommer exklusivt att hittas i ICA:s butiker fram till och med september. fuzetea kommer då att finnas tillgänglig i två olika förpackningar: 250 ml burk och, 400 ml PET.

Stor lanseringskampanj i flera kanaler
Med framgångsrika etableringar över hela världen i ryggsäcken, har turen nu kommit till Sverige. Och förväntningarna på det senaste tillskottet är stora. Med start vecka 15 kommer fuzetea att finnas tillgänglig i butik, men redan vecka 13 förlanseras fuzetea på Pressbyrån och 7-Eleven.

– Vi är glada och stolta över att kunna bekräfta att fuzetea nu kommer till den svenska marknaden. fuzetea finns redan lanserad på flera andra marknader där drycken tagits emot väldigt väl. Det är en stor lansering för oss som vi kommer att stötta i en bred mängd media. Vi är övertygande om att fuzetea kommer bryta ny mark och hitta en självklar plats i de svenska hushållen, säger Olivia Enquist, marknadsdirektör på Coca-Cola AB.

Samtidigt som fuzetea börjar säljas i Sverige kommer den mycket omfattande lanseringskampanjen synas både i TV och i utomhusreklam men även online i sociala medier. Därtill satsas det rejält på att erbjuda provsmakning av fuzetea i butik och i andra sammanhang. Målsättningen är 500 000 produktsamplingar hos kunderna under året.

Mindre socker, färre kalorier
När nu fuzetea tar plats i Coca-Cola European Partners produktportfölj adderas ett alternativ för den aktiva människan, likväl för den som vill ha en dryck med färre kalorier. De olika smakerna innehåller 17-19 kcal/100 ml.

– I och med fuzetea tar vi ytterligare ett steg mot att bli ett komplett dryckesföretag. Vår ambition är att vara en partner med en bred portfölj av hållbara produkter som våra kunder kan räkna med i alla lägen, säger marknadsdirektören på Coca-Cola European Partners Aleksander Naess.


Beijing8 fortsätter sin expansion och stärker sin närvaro i södra Sverige

Mat och Restaurang Under 2018 har Beijing8 öppnat upp tre restauranger och den…
19 Oct, 2018

Gevalia och Brynäs IF förlänger sponsoravtalet

Övrigt Det är ett av Sveriges mest profilerade samarbete mellan en…
19 Oct, 2018

Tak satsar på japansk brunch

Mat och Restaurang Varje lördag serverar restaurang Tak en Temaki Bonanza som närmast…
19 Oct, 2018

Nyhet - Texas Longhorn BBQ Brisket

Mat och Restaurang En nyhet från Texas Longhorn - BBQ Brisket - en…
19 Oct, 2018

​Det går bra för svensk Whisky – Box Destilleri AB utsett till Gasellföretag

Whisky och Bourbon Dagens Industri (Di) har utsett Box Destilleri AB med varumärket…
19 Oct, 2018

Museernas stjärnkockar står för menyn på Sthlm Food & Wine

Mat och Restaurang Kockarnas Krog är ett stående – och mycket populärt –…
19 Oct, 2018

Internationella champagnedagen till ära - 10 bra champagner på Systembolaget

Vin Idag är det den internationella champagnedagen och dagen till ära…
19 Oct, 2018

"Gömda" rariteter på beställningssortimentet - Bushmills 16 & 21 YO single malt

Vin 1608 var året då den holländska linsmakaren Hans Lippershey skapade…
19 Oct, 2018

Nytt poddavsnitt från Brobergs om livets vatten

Whisky och Bourbon I veckans podd oroas värdarna över stigande världspriser på korn.…
19 Oct, 2018

Ny årgång av Clos de l’Oratoire des Papes Châteauneuf-du-Pape Rouge 2012

Vin Vingården Le Clos de l’Oratoire des Papes producerar ett av…
18 Oct, 2018

Sebastian Ahlskog blir ny CFO på Readly

Övrigt Idag meddelar Readly, den globala prenumerationstjänsten för magasin, att Sebastian…
18 Oct, 2018

Better You-grundare startar nytt utvecklingsbolag inom wellness

Övrigt Med stor erfarenhet från hälsofackhandeln och produktutveckling har Patrick Svorono…
18 Oct, 2018

Natur och hållbarhet i fokus när nya Restaurang Skog har premiär

Mat och Restaurang Delikatesser som gran, björk och tall är några av de…
17 Oct, 2018

Stockholms Bränneri släpper årets Gin & Tonic Glögg

Whisky och Bourbon Den 15 november 2018 släpps årets upplaga av förra årets…
17 Oct, 2018

Ostskolan: Ostbricka av vinterostar

Mat och Restaurang Olika ostar är olika bra beroende på säsong, det är…
17 Oct, 2018

SMEG lanserar Blast Chiller för hemmabruk.

Mat och Restaurang Smeg äntrar ett nytt område i vitvarubranschen genom att lansera…
17 Oct, 2018

Harrys blir Hotell Fritidens vardagsrum

Mat och Restaurang I det gamla badhuset på Österleden börjar Hotell Fritiden ta…
17 Oct, 2018

Uber Eats expanderar – nu kan även göteborgare njuta av restaurangmat levererad direkt till dörren

Mat och Restaurang Thai, hamburgare eller räksallad – Uber Eats gör det nu…
17 Oct, 2018

Blossa Hantverksglögg 2018 med smak av svarta vinbär

Vin Nu lanseras årets Blossa Hantverksglögg – en hyllning till den…
17 Oct, 2018

95-poängare från Argentina hos Winefinder

Vin Decanter gav vinet Condeminal Poncho Pampa Malbec Tupungato Mendoza 2015,…
17 Oct, 2018
Artikelarkivet