Internationella storsäljaren fuzetea® kommer till Sverige

Livets Goda 8 Apr, 2018
Övrigt Efter att ha gjort succé runtom i världen, kommer nu fuzetea till Sverige. Med en mix av te, fruktjuice och örter är de olika smakerna framtagna för att passa de svenska smaklökarna. Och via en halv miljon samplingar i olika former kommer fuzetea att ta för sig ordentligt i handeln. – Vår nykomling passar perfekt för den som behöver ett litet avbrott när den är på språng, säger Aleksander Naess, marknadsdirektör på Coca-Cola European Partners.



Nykomlingen fuzetea firar blandningen av teextrakt, fruktjuice och örter genom att lansera tre olika smaker i Sverige. Smakerna fuzetea Persika Hibiskus Svart te, fuzetea Citron Svart te och fuzetea Mango Kamomill Grönt te är alla speciellt framtagna för att passa den svenska konsumenten. Den sistnämnda kommer exklusivt att hittas i ICA:s butiker fram till och med september. fuzetea kommer då att finnas tillgänglig i två olika förpackningar: 250 ml burk och, 400 ml PET.

Stor lanseringskampanj i flera kanaler
Med framgångsrika etableringar över hela världen i ryggsäcken, har turen nu kommit till Sverige. Och förväntningarna på det senaste tillskottet är stora. Med start vecka 15 kommer fuzetea att finnas tillgänglig i butik, men redan vecka 13 förlanseras fuzetea på Pressbyrån och 7-Eleven.

– Vi är glada och stolta över att kunna bekräfta att fuzetea nu kommer till den svenska marknaden. fuzetea finns redan lanserad på flera andra marknader där drycken tagits emot väldigt väl. Det är en stor lansering för oss som vi kommer att stötta i en bred mängd media. Vi är övertygande om att fuzetea kommer bryta ny mark och hitta en självklar plats i de svenska hushållen, säger Olivia Enquist, marknadsdirektör på Coca-Cola AB.

Samtidigt som fuzetea börjar säljas i Sverige kommer den mycket omfattande lanseringskampanjen synas både i TV och i utomhusreklam men även online i sociala medier. Därtill satsas det rejält på att erbjuda provsmakning av fuzetea i butik och i andra sammanhang. Målsättningen är 500 000 produktsamplingar hos kunderna under året.

Mindre socker, färre kalorier
När nu fuzetea tar plats i Coca-Cola European Partners produktportfölj adderas ett alternativ för den aktiva människan, likväl för den som vill ha en dryck med färre kalorier. De olika smakerna innehåller 17-19 kcal/100 ml.

– I och med fuzetea tar vi ytterligare ett steg mot att bli ett komplett dryckesföretag. Vår ambition är att vara en partner med en bred portfölj av hållbara produkter som våra kunder kan räkna med i alla lägen, säger marknadsdirektören på Coca-Cola European Partners Aleksander Naess.


Möt Christian Due-Boje - Hockeyhjärtat med säljfokus

Övrigt Han är inne på sin 31:e säsong för Djurgårdens IF,…
23 Jan, 2019

Rhône & Loire - Ny Naturvinslåda i Winefinders butik

Vin - Rhône och Loire är temat i vår nya Naturvinslåda…
23 Jan, 2019

McDonald’s lanserar burgare med Hot Sriracha

Mat och Restaurang Från och med idag serverar McDonald’s en nyhet för alla…
23 Jan, 2019

Livets Goda Premium - Vad som ingår

Vin Älskar du vin, whisky, öl och drycker av alla dess…
3 Jan, 2019

Studenter skapar app för sensorik

Mat och Restaurang Två studenter vid Örebro universitet ska under våren ta fram…
23 Jan, 2019

Kronfågels Minutfamilj växer – med Minutstrimlor av lårfilé

Mat och Restaurang Kronfågel Minutfilé, en utbankad kycklingfilé, har blivit en stor succé.…
23 Jan, 2019

Restaurangkedjan Harrys skänker 272 000 kr för att hjälpa till att förebygga sexuellt våld mot barn

Övrigt Under perioden 23 november till 31 december 2018 gick 20…
23 Jan, 2019

Margarin överlägsen vinnare av Årets matbluff

Mat och Restaurang Lättas palmoljebluff fick över hälften av rösterna, som dessutom var…
23 Jan, 2019

Just Brunch lanseras på The Strand

Mat och Restaurang På Blasieholmen i Stockholm finner man det mytomspunna hotellet Radisson…
22 Jan, 2019

Teeling Whiskey lanserar unik 12-årig Amarone Cask på Systembolaget den 28:e februari

Whisky och Bourbon Dublinbaserade craft-märket Teeling Whiskey skapar regelbundet unika och innovativa fatlagrade…
22 Jan, 2019

HammerFall lanserar vodka

Whisky och Bourbon Om du ska göra någonting – gör det ordentligt. Det…
22 Jan, 2019

Surdegsfavorit från Leksands Knäckebröd i ny form

Mat och Restaurang En ny trekant från Leksands knäckebröd tar plats i brödhyllan…
22 Jan, 2019

SMAD bjuder in till provning 199 - PNA med Folke Andersson

Whisky och Bourbon Våren 1998 så lanserades den första whiskyn i en serie…
22 Jan, 2019

Nu släpps en Tommasi-klassiker från Valpolicella

Vin Familjen Tommasi har varit sin hemtrakt trogen i snart 120…
22 Jan, 2019

Nyheter från Nespresso: Limited Edition Café Istanbul & Caffè Venezia

Mat och Restaurang Nespresso lanserar nu två limiterade kaffesorter, Café Istanbul och Caffè…
22 Jan, 2019

Ny studie: Endast var tredje svensk äter rekommenderad mängd sjömat

Mat och Restaurang En ny studie från Norges Sjömatråd visar att vår konsumtion…
22 Jan, 2019

Nu beskär Kiviks Musteri 105000 äppelträd för hand

Whisky och Bourbon På Kiviks Musteri har man nu inlett beskärningen av sina…
22 Jan, 2019

Skånska mat- och dryckesevenemang ska nå internationell världsklass

Mat och Restaurang Tourism in Skåne bjuder nu in till The Gastrolution of…
21 Jan, 2019

Tågsemestermöte leder till nyrekrytering av hållbarhetskonsult till U&We

Vin Lagom till att vi går in i det nya året…
21 Jan, 2019

Nyhet från OLW - Chili Bea

Mat och Restaurang I drygt 60 år har svenskarna haft en kärlekshistoria med…
21 Jan, 2019
Artikelarkivet