Internationella storsäljaren fuzetea® kommer till Sverige

Livets Goda 8 Apr, 2018
Övrigt Efter att ha gjort succé runtom i världen, kommer nu fuzetea till Sverige. Med en mix av te, fruktjuice och örter är de olika smakerna framtagna för att passa de svenska smaklökarna. Och via en halv miljon samplingar i olika former kommer fuzetea att ta för sig ordentligt i handeln. – Vår nykomling passar perfekt för den som behöver ett litet avbrott när den är på språng, säger Aleksander Naess, marknadsdirektör på Coca-Cola European Partners.



Nykomlingen fuzetea firar blandningen av teextrakt, fruktjuice och örter genom att lansera tre olika smaker i Sverige. Smakerna fuzetea Persika Hibiskus Svart te, fuzetea Citron Svart te och fuzetea Mango Kamomill Grönt te är alla speciellt framtagna för att passa den svenska konsumenten. Den sistnämnda kommer exklusivt att hittas i ICA:s butiker fram till och med september. fuzetea kommer då att finnas tillgänglig i två olika förpackningar: 250 ml burk och, 400 ml PET.

Stor lanseringskampanj i flera kanaler
Med framgångsrika etableringar över hela världen i ryggsäcken, har turen nu kommit till Sverige. Och förväntningarna på det senaste tillskottet är stora. Med start vecka 15 kommer fuzetea att finnas tillgänglig i butik, men redan vecka 13 förlanseras fuzetea på Pressbyrån och 7-Eleven.

– Vi är glada och stolta över att kunna bekräfta att fuzetea nu kommer till den svenska marknaden. fuzetea finns redan lanserad på flera andra marknader där drycken tagits emot väldigt väl. Det är en stor lansering för oss som vi kommer att stötta i en bred mängd media. Vi är övertygande om att fuzetea kommer bryta ny mark och hitta en självklar plats i de svenska hushållen, säger Olivia Enquist, marknadsdirektör på Coca-Cola AB.

Samtidigt som fuzetea börjar säljas i Sverige kommer den mycket omfattande lanseringskampanjen synas både i TV och i utomhusreklam men även online i sociala medier. Därtill satsas det rejält på att erbjuda provsmakning av fuzetea i butik och i andra sammanhang. Målsättningen är 500 000 produktsamplingar hos kunderna under året.

Mindre socker, färre kalorier
När nu fuzetea tar plats i Coca-Cola European Partners produktportfölj adderas ett alternativ för den aktiva människan, likväl för den som vill ha en dryck med färre kalorier. De olika smakerna innehåller 17-19 kcal/100 ml.

– I och med fuzetea tar vi ytterligare ett steg mot att bli ett komplett dryckesföretag. Vår ambition är att vara en partner med en bred portfölj av hållbara produkter som våra kunder kan räkna med i alla lägen, säger marknadsdirektören på Coca-Cola European Partners Aleksander Naess.


Parlansering från Sandhi Wines idag

Vin Månadens andra lansering av Små Partier på Systembolaget släpptes idag…
17 Aug, 2018

Succéölet Radio The Mothership Imperial IPA från Collective Arts får ny illustration av konstnär från London

Whisky och Bourbon Radio The Mothership från kanadensiska Collective Arts släpptes i Systembolagets…
17 Aug, 2018

Innis & Gunn Gunnpowder IPA nu i systembolagets fasta sortment

Whisky och Bourbon I våras släppte Innis & Gunn Gunnpowder IPA i Systembolagets…
17 Aug, 2018

Sapporo Premium Lager släpps i systembolagets fasta sortiment

Whisky och Bourbon Sapporo Premium Lager är den ikoniska ölen från det japanska…
17 Aug, 2018

Frukten av nytänkande

Vin Deep Roots Riesling 2017 har producerats av tre vinmakare som…
16 Aug, 2018

ZUBR Premium - Prisbelönt tjeck med traditioner lanseras på Systembolaget 1 september

Whisky och Bourbon ZUBR Premium är en klassisk tjeckisk lager från den lilla…
16 Aug, 2018

Brobergs på turné

Whisky och Bourbon Välkommen till cigarrmiddag hos PM & Vänner i Växjö den…
16 Aug, 2018

Frukost från ett hantverksbageri blir nästa destination på Brunkebergstorg

Mat och Restaurang Under sommaren har stockholmare vallfärdat till Brunkebergstorg och framförallt takparken…
16 Aug, 2018

Mathias Dahlgren lanserar nytt lunchkoncept på Rutabaga

Mat och Restaurang Under hösten 2018 kommer Mathias Dahlgren att sälja take away-luncher…
16 Aug, 2018

MAX bräcker nya rekord som klimatpositiva – och hjälper festivalbesökarna att bli klimathjältar

Övrigt För tredje året i rad fanns MAX på plats på…
15 Aug, 2018

Meny för minskat matsvinn – Gotthards Krog och Martin & Servera i nytt samarbete

Mat och Restaurang – Vi vill fortsätta erbjuda Umeåbor och tillresta på bra,…
15 Aug, 2018

Levert Frères Bourgogne Chardonnay 2017 - Nu i beställningssortimentet

Vin Levert Frères är en av Bourgognes egendomar med anor från…
14 Aug, 2018

Altia i nytt samarbete med Hernö Gin

Whisky och Bourbon Altia blir exklusiv distributör för Hernö Gin. Samarbetsavtalet börjar gälla…
14 Aug, 2018

Mr Voon öppnar en Street Bar

Mat och Restaurang Stockholm får äntligen en riktig asiatisk street bar. Krögaren och…
14 Aug, 2018

Cool cabernet franc från Argentina hos Winefinder

Vin Vinet Serbal Cabernet Franc 2017, från producenten Bodega Atamisque, kommer…
14 Aug, 2018

Würzburger Stein Silvaner ”Grosses Gewächs” 2015 lanseras på Systembolaget

Vin Vingården Stein är en av Tysklands mest berömda och ligger…
14 Aug, 2018

Alvestaglass AB: Försäljningen ökade med 60%under juli jämfört med föregående år

Övrigt Under juli 2018 uppgick försäljningen till 13 221 tkr (8…
14 Aug, 2018

2019 års SMAD resa

Whisky och Bourbon 2011 genomfördes SMADs första skottlandsresa. Då var målet Islay och…
13 Aug, 2018

Hyllad årgång av Château de Beaucastel lanseras på Systembolaget

Vin För familjen Perrin började allt med Château de Beaucastel i…
13 Aug, 2018

Nyhet i snackshyllan: ’Linsbågar’ och flera nyheter från Estrella

Övrigt För dig som älskar ostbågar men vill ha något nytt…
13 Aug, 2018
Artikelarkivet