Hem Nyheter ​Löfbergs nya för allas lika värde

​Löfbergs nya för allas lika värde

av Christoffer Enquist

Ett kaffe för alla. Med nya Equality Light Roast tar Löfbergs ställning för alla människors lika värde. För varje sålt paket skänker Löfbergs en krona till Regnbågsfonden. Kaffet finns i begränsad upplaga och når butikerna vecka 8.

Lika värde

– Allas lika värde är en självklarhet, och något vi jobbar med på många olika sätt. Samtidigt är det tyvärr något vi ständigt måste påminna varandra om, därför känns det här samarbetet extra värdefullt, säger Lars Appelqvist, vd på Löfbergs.

Equality Light Roast är en Limited Edition, och för varje sålt paket skänker Löfbergs en krona till Regnbågsfonden som stöd till deras arbete att bidra till en värld där alla människor har samma grundläggande rättigheter oavsett sexuell läggning, könsidentitet eller uttryck.

– Att företag som Löfbergs vill och vågar ta ställning betyder mycket. Det gör vårt arbete lättare, och vi är väldigt glada att de är med på tåget, säger Kajsa Bergqvist, ambassadör för Regnbågsfonden.

Tar ställning
De senaste två åren har Löfbergs gjort en omfattande omvärldsanalys för att förstå nya drivkrafter och trender och vad samhälle och konsumenter kommer att förvänta sig av företag och varumärken i framtiden.

– Allt talar för mer syftes- och värderingsdrivna företag som tar ställning och vill förändra världen. En tuff uppgift och inget vi klarar själva, lösningen är att få människor att mötas och jobba mot gemensamma mål. Det är något vi alltid haft inom oss, men som vi kommer bli ännu tydligare med framöver, säger Lars Appelqvist.

Löfbergs har redan fått en hel del uppmärksamhet kring sitt arbete. I intervjuserien Frågan lyftes ämnen som jämlikhet, sexuella trakasserier, rasism och psykisk ohälsa, och tillsammans med Färjestad BK arrangerades en killmiddag med fokus på den giftiga maskuliniteten.

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING