Circle K säljer 10 miljoner korvar per år och har varit ledande i att utveckla snabbmatsutbudet inom branschen i många år. Efter stort fokus på kebab och pizza flyttas nu blicken mot hjälteprodukten korv, när kedjan introducerar ”French Express” – ett nytt koncept med korvkiosk store-in-store.
Att french hotdog är en favorit bland Circle K:s kunder längs väg råder ingen tvekan om, kedjan säljer 6 miljoner av den varje år. Det nya konceptet ”French Express” följer tydligt kundernas preferenser, när storsäljaren nu får en tydlig inramning där kunden får möjlighet att bygga sina egna smakkombinationer. Målet är att göra det ännu enklare att navigera i kedjans stora korvutbud.
- Vi älskar korv, och det gör uppenbarligen våra kunder också. Att det blir just frenchen som sätts på piedestal på det här sättet är helt enkelt för att det är våra kunders favorit. Då är vi inte sena att följa deras önskemål, säger Anna Pehrson, kategoriansvarig för korv på Circle K.
Circle K kartlägger årligen svenskarnas korvpreferenser och har full koll på alltifrån bröd, tillbehör och lokala preferenser, till antal korvar som äts i olika delar av landet. Genomsnittssvensken äter 47 korvar per år, och många håller frenchen som favorit. För att lägga lite extra krut på produkten introduceras nu fler varianter på frenchbröd och även fler dressingar, där man själv kombinerar efter smak och plånbok enligt devisen ”välj din korv, välj ditt bröd och välj din dressing”.
- Att vi har Sveriges bästa korvmeny skojar man inte bort, det här är ett sätt att tydliggöra hur viktig kategorin är och visar tydligt vår passion för att göra det både gott och enkelt att vara på väg. Frenchen står för ca 60 % av vår korvförsäljning så French Express är ett lika naturligt som strategiskt viktigt steg för oss, avslutar Pehrson.
French Express finns nu på alla Circle K-stationer, och nyheter som introduceras i samband med den nya korvkiosken är två nya bröd samt den nya rökiga korven Cowboy BBQ, delvis gjord på fläskkarré.