Hem Whisky & Bourbon Bacardí visar upp en ny attityd och ett nytt utseende inspirerat av sin historia och sitt arv

Bacardí visar upp en ny attityd och ett nytt utseende inspirerat av sin historia och sitt arv

av Livets Goda

Med sin nya kampanj ’Bacardí Untameable Since 1862’, vill BACARDÍ hedra sitt arv och varumärke. Samtidigt vill de inspirera personer att ta tillvara på livet genom att fullfölja sina drömmar oavsett vad – precis som BacardíÍ själva gjort. Och på så vis framhäva deras egna ohämmade livsgnista. Kampanjen är en hyllning till Don Facundo Bacardí Massó som för över 150 år sedan hade en vision att ta fram en rom på ett sätt som tidigare aldrig gjorts. Till minne av starten och ursprunget i Kuba 1862, och med samma själ som sin grundare, kommer Bacardí möta framtiden med en ny logotyp inspirerad av det förflutna. Genom att titta tillbaka på 151 år av arkiverade fladdermössritningar kan man se att den nya logotypen är inspirerad av Bacardís handritade design från tidigt 1900-­_tal. Den är trogen integriteten i den ursprungliga symbolen som enligt kubanskt och spanskt arv representerar god lycka, framtid och sammanhållning i familjen. Det nya märket och typsnittet har uppdaterats och är även influerat av den kubanska Art Deco-­_stilen från slutet av 1920-­_talet fram till början av 1930-­_talet. – Den här kampanjen inleder en ny era för Bacardí med ett djupare fokus på härkomsten. Kampanjen genomsyras av det genuina ursprunget, lyfter fram den fantastiska kvalitén och hantverket bakom romen samt framhäver vikten av en bra inställning. Men främst av allt är ’Bacardí Untameable Since 1862’ en hyllning till Bacardí-­_ amiljens otroliga historia och hängivna beslutsamhet, en fantastisk rom samt en uppmuntran att fullfölja sina drömmar, säger Dmitry Ivanov, Senior Global Category Director of Rums for Bacardi. ‘Bacardí Untameable Since 1862’ lanseras i Sverige under våren 2014.

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING