Hem NyheterNyhet Mat & Restaurang Brämhults lanserar den matiga smoothien Aktiv

Brämhults lanserar den matiga smoothien Aktiv

av Livets Goda

I höst utökar Brämhults smoothiefamiljen med den nya smaken Aktiv. Nyheten är frisk och matig med ingredienser som kikärtor, palsternacka, mango, apelsin och passionsfrukt. Den ger en mättande effekt tack vare en hög mängd naturligt protein från både kikärta och palsternacka. Aktiv är perfekt för den som är på språng eller som en extra energiboost innan eller efter träningspasset.

Smoothies är väldigt omtyckt bland svenskarna och den nyttiga smoothien trendar just nu på mängder av juicebarer samt inom segmentet för mat och hälsa.

– Våra smoothies har en tydlig funktionell fördel och det gäller såklart även vår nya Aktiv. Vi ser därtill att hälsotrenden ökar och att den matiga smoothien har fått ett uppsving, säger Ulrika Lång Gerdén, Nordic Brand Manager på Brämhults.

Aktiv ger en välbalanserad smak med en kombination av syra, sötma och den nötiga smaken från kikärtorna. Flera av ingredienserna har välkända hälsoegenskaper; kikärtor är en bra källa till protein, palsternacka innehåller bland annat kalium och kostfibrer, passionsfrukt bidrar med antioxidanter, mango och apelsin är rika på C-vitaminer.

Med lanseringen av Aktiv finns det nu fem smaker i Brämhults smoothiessortiment som sedan tidigare består av Immun, Kraft, Vitamin och Energi. Aktiv innehåller kikärtor, palsternacka, mango, apelsin och passionsfrukt.

Produktinformation
Brämhults smoothies är ett hantverk av noga utvalda råvaror. Produkterna innehåller inga tillsatser, inget tillsatt socker och är gjorda på 100 % frukt och grönsaker. Brämhults Aktiv finns att köpa hos alla större återförsäljare i Sverige från och med vecka 37, 2020. Rekommenderat pris är ca 23,50 kr för en flaska om 300 ml. Aktiv ersätter smaken Fokus i Brämhults smoothiesortiment.

Hållbarhet
Från och med hösten 2020 kommer hela Brämhults sortiment bli en del av pantsystemet. Brämhults har jobbat med framgångsrika innovationer för våra förpackningar, vilket har genererat minskad vikt, mindre plast och en ökad mängd återvunnen plast till 50% på PET-flaskorna.

– Vi jobbar ständigt med att förbättra våra produkter och vår process. Vi behöver ta vårt ansvar att
minska vårt klimatavtryck, säger Ulrika Lång Gerdén.

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING