Hem NyheterNyhet Mat & Restaurang Burger King lanserar en ny kampanj: Bjuder svenskarna rakt in burgaren

Burger King lanserar en ny kampanj: Bjuder svenskarna rakt in burgaren

av Livets Goda

Nu lanserar Burger King kampanjen ”REAL IS KING” som sätter fokus på Burger Kings kärnprodukt – den goda burgaren som varje dag tillagas av färska råvaror utan konstgjorda tillsatser. Kampanjen lanseras den 22 april i hela Norden.

Färska råvaror, 100 procent nötkött och inga konstgjorda tillsatser ska vara det gästerna tänker på när de sätter tänderna i en burgare från Burger King. Burger King vill med den nya kampanjen ”REAL IS KING” bjuda in svenskarna att uppleva det arbete som ligger bakom den perfekta burgaren, så att de nästan kan känna lukten av den genom skärmen.

– Vi utvecklar ständigt våra produkter och fokuserar mycket på att utveckla smaken och göra finjusteringar. Vi vet från undersökningar att smak och kvalitet prioriteras högt av våra kunder, och därför är det naturligt för oss att framhäva det som gör vår burgare unik, säger Mila Hvilshøj, brand manager på Burger King.

I den nya kampanjen ”REAL IS KING” visar Burger King hur den första tuggan är den sista etappen på råvarornas resa.

Mer synlighet på den svenska marknaden

Carsten Lambrecht är landschef för Burger King Sverige sedan hösten 2023 och han ser fram emot det nya fokuset och lanseringen av kampanjen i Sverige. Med Carsten i spetsen för Burger Kings inriktning blir kampanjen det första steget i en ny strategi som ska stärka varumärkets synlighet.

– Tidigare har vi inte varit tillräckligt tydliga när vi berättat om kvaliteten på våra produkter, därför är jag glad att varumärket har tagit en annan riktning. Ärlighet, kvalitet och smak går hand i hand i vår nya kampanj, och jag ser fram emot att se hur svenskarna tar emot det, avslutar Carsten Lambrecht, landschef för Burger King Sverige och Danmark.

Kampanjen lanserades den 22 april 2024 och består av en rad korta filmer samt fysiska och digitala annonser och visas live både i tv, sociala medier och på restaurangerna.

RELATERAD LÄSNING