Hem NyheterNyhet Mat & Restaurang Clean drink släpper pop-up shop för välgörenhet

Clean drink släpper pop-up shop för välgörenhet

av Livets Goda

Clean drink följer upp succén med den limiterade t-shirt kollektionen Clean Bear med en andra upplaga där alla intäkter från försäljningen går oavkortat till Barncancerfonden. 

Ben Mitkus i Clean Bear #2

 Clean Bear #2 kommer iklädd fullt matchställ signerat Clean drink och med nyheten Äpple & Päron med sig som törstsläckare in i rinken.

– I december släppte vi en limiterad merch-kollektion med en ”Padelnalle” som blev extremt lyckad. Vi ville spinna vidare på konceptet och med tanke på att vi fokuserat mycket på hockey för smaken Äpple & Päron kändes det självklart att göra en ”Hockeynalle” som uppföljare, säger Hugo Rosas, medgrundare av Clean drink.

Den limiterade upplagan består av totalt 100 t-shirts och kommer säljas online i Clean drinks pop-up shop som öppnar 10:00 den 12 mars och håller öppet i 48 timmar. Tröjorna är gjorda på EarthPositive organisk bomull och har ett 6-färgs screentryck. Priset per t-shirt kommer ligga på 495 SEK och alla intäkter går oavkortat till Barncancerfonden.

– Clean Bear är en lekfull kollektion och den lekfullheten gör att det känns som ett perfekt tillfälle att rikta försäljningen mot ett gott ändamål med barn i fokus. Därför har vi valt att donera alla intäkter från försäljningen till Barncancerfonden som både fungerar som ett nav i kampen mot sjukdomen men också som ett stöd för drabbade barn och föräldrar, säger Hugo Rosas.

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING