Det blir allt mörkare utomhus och snart är vi inne i årets sista månad. För att skapa julstämning väljer Coca-Cola Sverige att lyfta allt magiskt som händer kring juletid. Däribland har de lyssnat på svenska folket som under flera års tid efterfrågat Coca-Colas klassiska julreklamfilm “Holidays Are Coming” som nu äntligen gör storstilad comeback.
Nu börjar det nalkas inför jul och med det träder vi också in i den mest magiska årstiden när allt runt
omkring glittrar lite extra. Coca-Cola har varit en naturlig del av julen sedan drygt 100 år tillbaka. I år
är det dags igen, och julen 2022 blir inget undantag när det gäller att sprida julstämning till alla.
För att verkligen komma i julstämning väljer Coca-Cola Sverige att jobba hårdare än någonsin, bland
annat genom att ta tillbaka sin ikoniska reklamfilm “Holidays Are Coming” på begäran av svenska
folket. Från och med idag, den 14 november, kommer man kunna se den på både linjär tv, innan
biofilmen och i Coca-Cola’s sociala kanaler. Men det tar inte slut där. Utöver att dryckesföretaget vill
sprida sitt magiska julbudskap land och rike runt via både små och stora skärmar, så väljer de att
bjuda in till förtrollande upplevelser i huvudstaden under december månad.
Coca-Cola väljer även att gå in som huvudsponsor av Winter Wonderland på Gröna Lund, en helt ny
värld i vinterskrud som öppnar redan den 2 december och håller öppet fram till den 8 januari 2023.
Där kan besökaren bland annat uppleva Coca-Cola’s eget område i parken som heter ”Bubble
Street”, med en helt ny spelbod och andra spännande aktiviteter.
Som många vet passerar också tusentals människor, Centralstationen i Stockholm, varje dag, framför
allt under bråda decemberdagar. För att sprida lite extra julglädje till alla resenärer och
förbipasserande skapar Coca-Cola en förlängning av sin satsning på Gröna Lund genom att skapa ett
vinterland mitt i centralhallen. Mellan den 12-22 december kommer det att bjudas på några magiska
överraskningar, exakt vad som kommer hända är ingenting de vill gå ut med ännu, men Coca-Cola
lovar en magisk plats – mitt i julruschen, för alla som stannar upp och behöver matas med lite extra
julstämning.
Men det är inte bara i Stockholm city som Coca-Cola sprider julstämning, likt förra året kommer deras
egen Christmas Truck att åka runt i Stockholm med omnejd och dela ut dryck till törstiga
förbipasserande.
“Vi ser att Coca-Cola är en naturlig del av julen, oavsett om det är till glöggminglet, julbordet eller till
nyårsdagens klassiska pizzalunch. Jag älskar julen och allt som hör till, och vet att många känner
precis likadant. Därför hoppas jag att Coca-Colas julmagi smittar av sig och skänker glädje till så
många som möjligt där ute, säger Victoria Adolfsson, varumärkeschef på The Coca-Cola Company i
Sverige.
Reklamfilmen hittar du här