Det familjeägda vineriet Alois Lageder välkomnar nästa generation


Helena Lageder

Helena började i sin roll som Brand Ambassador under augusti månad och kommer nu representera egendomen på de internationella marknaderna. Sedan 2015 arbetar även sonen Alois Clemens Lageder i företaget, likväl som äldsta dottern Anna.

-Sedan barnsben har jag spenderat min tid i vineriet där jag med stort intresse och nyfikenhet följt processen av att göra vin. Jag är spänd och exalterad över att få spela en aktiv roll med att föra ut familjeföretagets idéer och filosofi till våra partners och kunder runtom i världen, berättar Helena.

Helena Lageder föddes i Bolzano 1992, och har främst arbetat med internationella filmproduktioner. Hon studerade film vid University of the Arts i London, the New York Film Academy och Hurtwood House. Under de senare åren har hon däremot vid flera tillfällen arbetat för vineriet vid events och filmprojekt. Hon kommer nu ansluta till försäljningsteamet och representera Alois Lagender vineriet internationellt som Brand Ambassador. Under skörden och de efterföljande månaderna kommer hon dock arbeta i vingårdarna och i källaren för att få en djupare insikt i företagets alla beståndsdelar.

– Det är ett sådant nöje att Helena ville vara en del av vineriet. Jag har alltid velat ha en stark personlig relation med våra partners, och som familjemedlem blir Helena det perfekta förkroppsligandet av våra visioner och visioner, speciellt internationellt, kommenterar Alois Lageder. 


Helena, Anna & Alois Clemens Lageder

Nästa generation
Alois äldsta dotter Anna Lageder, ägare av management byrån ”Walk Your Talk” kommer även fortsättningsvis vara ansvarig för egendomens större events. Hon har redan organiserat vineventet Summa och konsertserien VIN-o-TON i flertalet år. Nu när Helena har anslutit till familjeverksamheten så betyder det att alla tre syskon arbetar inom företaget.

– Jag är övertygad om att egendomen kan växa ännu mer genom att kombinera styrkan och energin hos den yngre generationen, med erfarenheten från vår långtidsanställda personalstyrka. Det kommer krävas nya idéer, kreativitet och innovativa förhållningssätt, samt olika perspektiv för att förbereda egendomen för framtiden i det långa loppet, berättar Alois Lageder.


Helena, Anna & Alois Clemens Lageder

 

Följ oss gärna på Instagram
@Livetsgoda_magazine