Diageo lanserar ny Johnny Walker serie inom taxfree handeln.

”Den första whiskyn i serien om tre flaskor – företaget har antytt att fler buteljeringar kan komma – är The Trade Routes, vilken i december efterföljs av The Spice Road, som är skapad av master blendern Jim Beveridge, för tankarna till asien med sina aromer. Spice Road kommer sedan följas upp av The Gold Route, med mer tropiska frukter som är tänkta att föra tankarna till Västindien och latinamerika. Slutligen kommer Johnny Walker The ROyal Silk Route, den dyraste i samlingen, att lanseras på flygplatser i maj eller juni. Steve White, marknadschef för Diageo Global Travel och mellanöstern, säger att tanken med serien är att gå tillbaka till ””the golden age of travel and exploration”” , som han uttryckte det. Diageo kommer att slå alla tidigare rekord när det gäller marknadsföringen på denna kampanj. Roland Abella, chef för Diageo GTME, berättar: ””Det är en stor skillnad på det sättet vi nu satsar på taxfree handeln globalt. Vår ambition är solklar, vi vill säkerhetsställa att vi dubblerar tillväxten och ligger före i varje kategori”” Källa: The Drinks Business”