Ångest över att semestern snart är slut? Oroa dig inte, eftersom Hotels.com® har något för att släcka din resetörst. Om du gillar ditt glas halvfullt och din frukosttallrik proppad, så har Hotels.com drömjobbet för dig. Hotels.com rekryterar nu sin första Chief Buffet Officer (CBO) någonsin, för att recensera hotellfrukostbufféer runtom i Sverige. Eftersom 92 procent* av svenskarna anser att bufféalternativen påverkar deras val av hotell, kommer det att vara ett mycket eftertraktat jobb. Så, om du är en äggentusiast, flingfantast, eller helt enkelt en bufféexpert, har du hittat rätt!
För att vinna och bli Hotels.com första Chief Buffet Officer måste matintresserade resenärer gå in och ansöka på kampanjsidan genom att ange tre färdigheter de besitter som gör dem perfekta för jobbet. Den lyckliga vinnaren kommer att vinna 10 hotellnätter till ett värde av 30,000 SEK för att resa och recensera hotellbufféer.
Emma Tagg, chef för Global och EMEA Brand Communications på Hotels.com Brand:
– När man drömmer om hotell och semester tänker tre fjärdedelar (75 procent) av svenskarna på hotellets frukostbuffé… och vem kan klandra dem. Krispiga croissanter, färsk frukt och ägg i alla dess former, vad mer kan man önska sig på semestern?! Med vetenskapen om att svenska matfantaster är redo att återgå till hotellivet när restriktioner lättar, är vi glada över att rekrytera vår första Chief Buffet Officer som kommer vinna 10 hotellnätter och uppgraderas till guldstatus på Hotels.com Rewards-program. Så ta fram besticken och ansök nu!
Andra intressanta fynd från undersökningen inkluderar:
- Hotellfrukosten är det främsta kriteriet för 71 procent av svenskarna när de vill göra en hotellbokning.
- Nästan alla (98 procent) utnyttjar frukostbuffén till fullo om det finns en.
- Det är en kapplöpning till frukosten, hela 87 procent av svenskar medger att de går upp tidigt bara så att de kan få det bästa utbudet på hotellets frukostbuffé.
- De älskar att maximera sin hotellupplevelse och njuta av sin favoritfrukost, så som ägg i olika former (62 procent), varma drycker (53 procent), färska frukt (51 procent), våfflor och pannkakor (50 procent) och ett urval av färskt bröd (50 procent).
- Det är tydligt att sparsamma svenskar vet att frukostbuffén inte bara är till för frukost, nästan 2 av 10 medger att de har smugit ut mat för att äta senare under dagen. Frukt i fickor toppade listan för 49 procent av svenskarna, med bröd på andra plats (42 procent).
- Svenskarna är riktiga gourmander när det gäller hotellbuffén, 65 procent medger att de fyller på sina tallrikar två till fyra gånger.
- Att vara för girig kan vara lite pinsamt emellanåt då över hälften av alla svenskar (61 procent) medger att de någon gång har bett en familjemedlem eller vän att ta med lite extra mat till dem.