Eldorados nya kollektion låter dig skapa kläder med dina favoritprodukter

av Livets Goda

Eldorado släpper kollektionen “Made to order”. Årets släpp är ett samarbete med H&M-gruppens Creator Studio, en plattform som möjliggör att skapa, beställa och sälja merchandise. Genom plattformen kan Eldorado nu svara på den höga efterfrågan som tidigare kollektioner har haft och tillgängliggöra plaggen för ännu fler fans.

Eldorado har sedan 2018 släppt klädkollektioner. Ofta har kollektionerna inspirerats av en produkt ur sortiment, så som gröna ärtor eller frysta hallon. De har gjort stor succé bland både lågprisvarumärkets fans och influencers på sociala medier, samt sålt slut i en rasande fart. Kollektionen “Made to Order” är skapad för att göra plaggen tillgängliga för fler av  varumärkets fans. Denna gång får fansen även möjlighet att kunna anpassa plaggets design. Tillsammans med H&M-gruppens Creator Studio erbjuder Eldorado en kollektion där beställaren själv kan bestämma vilka produkter som ska pryda plaggen samt storleken på produkten. Plaggen trycks på beställning, vilket undviker överproduktion och onödig materialanvändning .

“Ända sedan vi lanserade vår första kollektion 2018 har våra kollektioner varit väldigt populära bland våra kunder och det känns därför väldigt roligt att vi kan tillgängliggöra denna kollektion för ännu fler med hjälp av Creator Studio. Till skillnad från tidigare år, då vissa plagg sålt slut på minuter, behöver ingen oroa sig för att inte hinna köpa i tid”, säger Emma Töpel Hanson, chef marknadskommunikation egna märkesvaror Dagab, Axfood.

Kollektionen är unisex och består av sweatshirts, t-shirts och totebag i färgerna vitt, svart och grått. Beställaren kan själv bestämma vilka produkter från Eldorados sortiment som ska tryckas på plagget, allt från sardiner, nudlar och cornichons, till popcorn och salta pinnar. Det går även att trycka Eldorados logotyp på plaggen.

“Vi är glada över att samarbeta med Eldorado, ett varumärke som delar vår vision om att vara tillgängliga för alla. Efterfrågan på Eldorados kollektioner har alltid varit hög, och många har inte hunnit få tag på plaggen innan de säljer slut. Genom att använda vår print-on-demand-plattform kan Eldorado nu tillgodose konsumenternas höga efterfrågan och samtidigt minimera överproduktion”, säger Mårten Al Fakir Larsson, Head of Brand & Marketing, Creator Studio.

Eldorados nya kollektion släpps kl. 12.00 den 4 juni på eldoradovaror.store.
Priser och storlekar:
Sweatshirt: 450 kr (S, M, L, XL, XXL)
T-shirt: 250 kr (S, M, L, XL, XXL)
Totebag: 200 kr (Onesize)