- Vinmagasinet Livets Goda / Wine Magazine - https://www.livetsgoda.se -

En helt ny Gin & Tonic-snaps som utmanar det förväntade

Swedish Tonics senaste lansering av snaps är en modern kombo av två traditionella drycker med anrik historia; Gin & Tonic och Snaps. Snapsen har en tydlig smak av gin & tonic, fläderblom samt underliggande toner av citrus & rabarber. Snapsen som är perfekt för sommarens små sammankomster kommer både som 38% stark och alkoholfri.

Swedish Tonic har tidigare moderniserat svenska klassiker såsom G&T-semlan och G&T-glöggen. Båda blev succé, och sålde slut på nolltid. Nu är det dags att ta sig an nästa favorit, G&T-snapsen, som är kryddad med tonicsirap och massererad fläderblom. En handbryggd smakupplevelse med frisk och mild smak. Snapsens traditioner har anor från 1850-talet, då man även började sjunga Helan går, vår mest populära snapsvisa. Detta har Pond Design, som utformat designen plockat upp i både namngivning, illustration och storytelling kring designen.

Att få skapa vår tolkning på hur svensk hantverkstonic funkar tillsammans med en av våra roligaste traditioner – snapsen & snapsvisan, känns stort! Speciellt eftersom vi även tagit fram Sveriges första alkoholfria G&T-snaps.” – Anton Askenström, Co-founder

G&T-snapsen (38% alkohol) släpps i ett begränsat antal på Systembolagets beställningssortiment den 13:e maj och kommer att kosta 299 kr. Artikelnummer: 8291902

En glädjande nyhet är att snapsen även släpps i en alkoholfri variant. Det alkoholfria sortimentet förtjänar ett naturligt och vuxet alternativ. Alla ska ha rätt att sjunga med i snapsvisorna, oavsett om man dricker alkohol eller inte ( eller bara önskar att moderera sitt sitt alkoholintag). Den alkoholfria snapsen som har tydlig beska & syrlighet samt toner från fläderblom och enbär har även hetta & attityd från chili för att få det klassiska “snapsrivet”.

Den alkoholfria snapsen kommer att säljas på www.swedishtonic.com, Systembolaget (Artikelnummer: 198102), Designtorget & Cervera.