Det svenska herrmodevarumärket expanderar på ny adress och med ett nytt koncept som fokuserar på kundupplevelse och sätter plagget i fokus. Eton, modedestinationen för exklusiva herrskjortor och herraccessoarer, är stolta över att slå upp dörrarna till sin nya flaggskeppsbutik i Stockholm den 27 november.
Belägen i hjärtat av Stockholms shoppingdistrikt och nya kvarteret GrevTureplan, på Birger Jarlsgatan 16, erbjuder butiken ett innovativt koncept som sätter kundupplevelsen i centrum, där varumärkets historiska arv möter en modern, stilren estetik i linje med Etons design. Flaggskeppsbutiken i Stockholm är en del av varumärkets globala implementering av det nya butikskoncept som först lanserades i våras i Etons New York butik på Madison Avenue. Konceptet är planerat att nå alla nyckelmarknader under 2025, med nästa stopp i London.
David Thörewik, VD för Eton, kommenterar: “Vår nya flaggskeppsbutik i Stockholm är en hyllning till Etons arv inom herrskjortor och hantverk, samtidigt som den omfamnar en modern approach för vad en lyxig butiksupplevelse är. Butiken har utformats med omsorg för att återspegla vårt långvariga kunnande och erbjuda en skräddarsydd shoppingupplevelse som tilltalar både våra trogna kunder och nya besökare.”
Den 110 kvadratmeter stora butiksytan är designad av brittiska Quadrant Designs och ger uttryck för Etons skandinaviska rötter, noggrant utvalda material som skräddarsytt snickeri, marmor och sköldpaddsmönstrade detaljer, med inslag av glänsande mässing. Loungen i butikens mitt ger gästerna en möjlighet att koppla av och njuta av en espresso i en inbjudande atmosfär med både elegans och bekvämlighet.
Etons långvariga service Custom made har fått en egen plats i butiken i form av en disk där kunderna kan boka individuella konsultationer med experter och skapa sina personliga skjortor utifrån ett brett urval av skräddarsydda alternativ för en exklusiv, måttanpassad touch.
Även Etons sortiment bjuder på nyheter där den senaste kollektion inkluderar mjuka stickade plagg, den perfekta julklappen för den stilkänsliga mannen. Kollektionen bjuder även på lyxiga overshirts och västar i högkvalitativa material som tilltalar den moderna kunden och där varumärkets engagemang för kvalitet är i fokus.