Fanta presenterar ny visuell identitet

av Livets Goda

Mitt i vinterrusket presenterar Fanta nu sin nya look som förkroppsligar varumärkets kärna med färg, liv och lekfullhet. Den nya visuella identiteten påminner oss om att kasta in lite humor i vardagen och njuta av varje ögonblick. Utöver ny visuell identitet får Fanta även ett uppdaterat recept.


Hela Fanta-sortimentet uppdateras nu med ny visuell identitet, i en mjukare retrostil. Med starka färger, mjuka kanter och poppande element blir Fanta mer levande än någonsin tidigare. Den klassiska orangea färgen finns fortfarande med, men har fått en ny och mer levande nyans som bättre lyfter fram smaken och varumärkets karaktär. Kronan på verket är den nya loggan som nästan hoppar ut ur flaskan med sin animerade stil.

– Äntligen får vi dela med oss av Fantas nya lekfulla identitet. Den nya identiteten omfamnar Fantas kärna och anammar varumärkets färgsprakande karaktär. Vi ser verkligen att uppfräschningen av designen bättre speglar Fanta, säger Margot Brandely, varumärkeschef för Fanta i Sverige.

Fanta har inte bara fått en ny lekfull design och logga, utan även ett uppgraderat recept för sin Regular-variant med ett recept som innehåller mindre tillsatt socker.

– Som alla vet är det insidan som räknas och därför vill vi alltid bjuda på de godaste smakerna som ger fler glädjefyllda upplevelser tillsammans. Det nya receptet lyfter fram det vi älskar allra mest med Fanta och ger både nya och gamla fans möjligheten att upptäcka den nya bubbliga smaken, fortsätter Margot Brandely.

Fanta med nytt uppdaterat recept och visuell identitet finns nu på butikshyllor runtom i Sverige.