Hem Whisky & Bourbon Första globala provningen av Age of Discovery III på Viking Line Cinderella

Första globala provningen av Age of Discovery III på Viking Line Cinderella

av Livets Goda

“För William Grant & Sons ger mässan en perfekt plattform för att kunna visa upp hela rangen av whisky som finns i portföljen, För att kunna erbjuda de resande någonting innovativt och extra i upplevelseväg, så hade man tagit med sig alla sina globala brand ambassadors för att hålla masterclasses från speciella stånd som byggdes för att reflektera essensen av varje varumärke. Ian Miller introducerade Glenfiddichs unika 125th Anniversary utgåva, skapad för destilleriets 125-års jubileum och höll även en provning av den senaste whiskyn Age of Discovery III, den 19-åriga whiskyn med finish på rödvinsfat. Balvenies globala ambassadör, Sam Simmons, hedrade David Stewarts 50-års jubileum genom att erbjuda passagerarna några smakprover från varje årtionde som David har varit med destilleriet. Bland dessa fanns The Balvenie Fifty – den dyraste och mest exklusiva flaskan ombord. I montern hade Balvenie även skapat ett mältningsområde där besökarna kunde få ge sig på den konsten. “”Evenemang som denna ger oss ett underbart tillfälle att få visa upp våra varumärken för en väldigt tacksam och köpstark målgrupp. Det som är så perfekt är att Viking Line ger oss möjligheten och platsen för att skapa aktiviteter för varje varumärke, vilket i sin tur hjälper oss att knyta kontakter med konsumenter på rätt sätt. Vi är återigen ytterst tacksamma för att Viking Line ger oss den här möjligheten”” säger Anneli Sjöblom, William Grant & Sons, Brand Manager Nordic Travel Retail & Norway Domestic”

RELATERAD LÄSNING