Hem NyheterNyhet Mat & Restaurang Glass-skalle – nu i en ny smak

Glass-skalle – nu i en ny smak

av Livets Goda

Förra året skapades glasshistoria när en av Sveriges mest älskade godisbitar, Hallonlakritsskallen från BUBS Godis, blev glass. Nu är det dags att välkomna ytterligare en smak i Glass-skalle familjen, nämligen Glass-skalle med smak av kola och lakrits. Den nya smaken lanseras hos Hemglass den 27 april. Även förra sommarens smak Hallon och lakrits finns kvar i sortimentet.

Smaken på den nya glass-skallen har hämtat inspiration från produkten kola/salt oval, en skumprodukt med kola- och saltlakritssmak. Godisbiten, som finns i en större och en mindre variant, har funnits bland BUBS Godis lösviktssortiment i närmare 10 år. Sedan 2018 finns den kola/salta godisbiten även förpackad i påse men då formad som en skalle.

Sötsalt glass i skalleform

Skallar är som namn och form ett signum för BUBS Godis. De finns i olika storlekar och många olika smaker. När hallonlakritsskallen förra året skulle bli glass hos Hemglass fanns ingen tvekan om att glassen skulle ha formen av en skalle. Även årets smak av kola och lakrits lanseras med samma form och under samma namn ”Glass-skallen”. Produkten kommer att finnas i Hemglassbilarna fr o m slutet av april i förpackningar med 8 glassar i varje. Priset ligger på 95 kr/förpackning.

– Vi är väldigt glada över att fortsätta vårt samarbete med BUBS Godis och även i år få presentera en ny smak av Glass-skalle, Kola/Lakrits. Vi har jobbat länge för att få fram den perfekta konsistensen och smaken på glassen. Det känns extra roligt att få förvandla en älskad godis till en fantastisk glass igen, vi hoppas det kan bli Sveriges mest älskade glass också, säger Anders Granath, chef affärsutveckling, Hemglass Sverige.

– Vi är otroligt nöjda och stolta över samarbetet tillsammans med Hemglass. Det har varit spännande att få se vår storsäljare Hallonlakritsskallen bli glass och vi är mycket glada att samarbetet har utvecklats med ännu en smak, kola och lakrits. Vi ser med förväntan fram emot lanseringen och hoppas att det kan bli en ny favorit i Hemglassbilen, säger Malin Lindström, Marknadsansvarig på BUBS Godis.

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING