Hem NyheterNyhet WB Graffitikonst under Negroni Week

Graffitikonst under Negroni Week

av Livets Goda

Campari har funnits i snart 140 år då Davide Campari tog över företaget och tidigt satsade på att kommunicera drycken med reklamaffischer vilket snart skulle få den röda drycken att bli mycket väl omtyckt världen över. Sedan dess har Camparis röda hjärta brunnit för passion, kreativitet och artisteri. Det är därför ingen slump att arvet efter Davide fortfarande genomsyrar varumärket.

Under Negroni Week, som för nionde året i rad firas för välgörande ändamål fick den stockholmsbaserade konstnären, Henrik Hauschildt uppdraget att tolka en Negroni med graffitikonst i Snösätra, Stockholm.

Det är fantastiskt roligt att se hur kreativitet kan ta form på olika sätt. Jag är väldigt stolt och glad över att få jobba med ett varumärke som premierar konst och kreativitet och som inte låter sig begränsas av bestämda mönster, säger Anna Persson, Nigab.

 

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING