Hem Whisky & Bourbon Hennessy och Scott Campbell i unikt designsamarbete

Hennessy och Scott Campbell i unikt designsamarbete

av Livets Goda

Scott Campbell fick ta del av Hennessys välfyllda arkiv, och blev både fascinerad av vad han hittade och kände ödmjukhet över att fritt få kunna ta del av denna värdefulla historia och ett så mäktigt arv. När det var dags att designa flaskan utgick Scott Campbell från sin egen historia och den unika prydnadskalligrafin – en stil som konstnären utvecklat under årens lopp genom att tatuera in texter på människors hud. Scott Campbell har alltid varit förtjust i att förena sitt skapande med traditionell tatueringssymbolik och berättelser, och utformade således sin etikettdesign runt ett par vingar – ett mycket ikoniskt och populärt motiv inom tatueringskulturen. – När jag skapar en tatuering för någon tar jag hänsyn till vilka de är och de liv som de har levt. Mitt arbete med Hennessy kan liknas vid den äldsta personen jag någonsin tatuerat eftersom den är 250 år gammal, och jag måste ta hänsyn till all dess historia, säger Scott Campbell, Tatueringsartist. – Hennessys samarbete med Scott Campbell ligger helt rätt i tiden. Helhetsprocessen för varumärket är oerhört viktig för att bibehålla dess förträfflighet, och den färdiga produkten är ett utmärkt bevis på att designsamarbetet varit just så – förträffligt, säger Ladi Moradi, Brand Manager Hennessy, Moët Hennessy Sverige. Hennessy Very Special (156) finns i Systembolagets beställningssortiment 700 ml, för 379 kronor. Om Scott Campbell Scott Campbell är en av världens mest populära och berömda tatueringskonstnärer. Hans levande konst kan ses på Hollywood-kändisar, musikstjärnor, modeentusiaster, intellektuella och motorcykelknuttar. Han är även ett av de nyaste tillskotten inom samtida konst med sina banbrytande konstverk som presenterats i några av de modernaste gallerierna i New York, Los Angeles, Miami, London, Singapore och Tokyo.

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING