Hem NyheterNyhet WB Hernö Gin nyanställer: Utökar marknadsavdelningen med varumärkesstrateg och designer

Hernö Gin nyanställer: Utökar marknadsavdelningen med varumärkesstrateg och designer

av Livets Goda

Andreas Ohlsjö, designern bakom Hernö Gins nuvarande etiketter som tidigare nominerats till Svenska Designpriset, har värvats till Hernö Gin och tillträdde den 1 januari 2021 en heltidstjänst på marknadsavdelningen. Med bakgrund som varumärkesstrateg och designer kommer Andreas att arbeta övergripande med Hernö Gins varumärke samt profileringen av Hernö Gins cocktailbar i Stockholm.

– Andreas är formgivaren som ligger bakom vår grafiska profil samt den etikettdesign som vi har i dag. Den serie med färgglada etiketter som han skapade 2013 nominerades senare till Svenska Designpriset, berättar Jon Hillgren, vd och grundare av Hernö Gin.

Stärker teamet som jobbar med kommunikation och varumärke.
När Hernö Gins kärnverksamhet växer parallellt med etableringen av cocktailbar med provningslokal och kontor i Stockholm ser företaget ett behov av att bli fler som jobbar med marknad, kommunikation och varumärkesutveckling.

– För mig var det helt naturligt att ställa frågan till Andreas som följt oss från start och jag är glad att han tackade ja, tillägger Jon.

Andreas kommer att ingå i ett team om fem personer som arbetar med marknad och kommunikation.

Expert på att skapa koncept och designa användarvänliga upplevelser.
Närmast kommer Andreas från Cybercom i Sundsvall där han arbetat som UX-designer och strategisk rådgivare inom digitalisering. En stor del av hans arbete har handlat om slutanvändares behov, beteenden och att designa användarvänliga upplevelser som motsvarar kundens förväntningar. Han har också varit delägare och kreativt ansvarig på digitalbyrån Duplicera i Sundsvall.

– Jag brinner för att skapa och vidareutveckla koncept utifrån en mer eller mindre färdig idé. Med stor erfarenhet av att driva försäljning med hjälp av design och kommunikation ser jag nya möjligheter för Hernö Gin, bland annat inom ramen för digitala lösningar. Ett område där utvecklingen i dag drivs snabbt framåt, konstaterar Andreas.

– Andreas har redan påbörjat sitt arbete hos oss parallellt med att han avvecklat sitt åtagande hos sin tidigare arbetsgivare. Bland annat har han arbetat med kampanjen för vår nyemission som syntes i november förra året. Nu hälsar vi honom välkommen till Hernö Gin på heltid, avslutar Jon.

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING