Hem NyheterNyhet Mat & Restaurang INnOUT breddar utbudet av drycker med Brewery International och Mission Wine & Spirits

INnOUT breddar utbudet av drycker med Brewery International och Mission Wine & Spirits

av Livets Goda

Den digitala B2B-handelsplatsen INnOUT förmedlar mat och dryck i syfte att minska svinn, sänka kostnader och ger dagligvaruhandlare, aktörer inom HoReCa och producenter möjlighet att göra riktigt smarta affärer direkt med varandra. Nu breddas utbudet av drycker från Brewery International och Mission Wine & Spirits. 

  • Vi är väldigt glada att nu kunna bredda erbjudandet av drycker på vår handelsplats med Brewery International och Mission Wine & Spirits. Affären minskar risken för svinn samtidigt som framförallt restaurangbranschen får möjlighet att göra bra affärer med attraktiva varumärken, säger Louise Kallenberg, medgrundare, INnOUT.

Brewery International Sweden AB startade sin verksamhet i Sverige 2005 och har sedan dess blivit en viktig aktör på den svenska dryckesmarknaden. I portföljen finns öl, vin, sprit och alkoholfritt. Brewery levererar till restauranger, grossister, dagligvaruhandeln och Systembolaget. Mission Wine & Spirits är ett systerbolag till Brewery International Sweden AB med en vin- och spritportfölj av hög kvalitet.

Inför starten av INnOUT genomfördes täta dialoger med ett antal handlare, producenter och andra aktörer där flera utmaningar identifierades. Övermängder på grund av ändrade förutsättningar, felproduktion, limited editions och säsongs- och årgångbyten är några exempel på sådant som kan leda till potentiellt svinn. Utmaningarna gäller såväl mat och livsmedel som drycker.

  • Horecamarknaden har på grund av Covid -19 vid två tillfällen under 2020 bromsat in rejält, vilket har försvårat att köpa in rätt mängd varor. Men med INnOut kan vi nu parera sådana kast i marknaden bättre. INnOut ger oss möjligheten att få bättre kontroll på varulagret och rotationen av varor som av någon anledning inte säljer i den hastighet som vi räknat med, säger Madeleine Johnsson, Sverigechef för Brewery International och Mission Wine & Spirits.

INnOUT erbjuder en lösning för producenter att exempelvis sälja av mängder med kort datum och för handlare att göra riktigt smarta klipp. För mindre etablerade producenter ger plattformen en möjlighet att komma in på butikshyllorna.

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING