Hem Whisky & Bourbon Jameson går som tåget

Jameson går som tåget

av Livets Goda

Enligt Jameson är det varumärkets tillväxt på den amerikanska marknaden som ligger bakom framgången. Bara i år har det sålts en miljon lådor Jamesonwhiskey i USA. Trots den ekonomiska nedgången globalt, ökade företagets försäljningsvolym med nio procent och värdet av försäljningen med tolv procent under årets första sex månader. I USA ökade försäljningen med 24 procent under samma period. Andra viktiga marknader är Ryssland, Sydafrika och Frankrike. Irish Distillers Pernod Ricard hävdar att framgången beror på en sammanhängande, kommersiell marknadsföringsstrategi. Ett långsiktigt samarbete med filmindustrin tror de också ligger bakom det positiva resultatet. Alex Ricard, VD på Irish Distillers Pernod Ricard är säker på att grundaren John Jameson hade varit stolt över varumärkets succé. – Det är passionen hos folket bakom Jamesons varumärke som är en av de största orsakerna till vår framgång, säger han. Detta i kombination med Pernod Ricards globala räckvidd är ett klockrent recept för global framgång.

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING