Hem NyheterNyhet WB Johnnie Walker lanserar guideboken Keep Walking Stockholm

Johnnie Walker lanserar guideboken Keep Walking Stockholm

av Livets Goda

Nu lanserar Johnnie Walker, världens ledande whiskyvarumärke, Keep Walking Stockholm Guide – en stadsguide om Stockholm med omnejd. Boken är dedikerad till Stockholms dolda pärlor, outtalade historier och har som ambition att lyfta fram de lokala platser och fenomen som finns i huvudstaden.

Stadsguiden har tagits fram tillsammans med fem kreativa Stockholmare som guidar dig genom sin del av staden. Syftet är att få läsaren att upptäcka nya platser och upplevelser i huvudstaden. Att gå en ny väg, prova en ny maträtt, kliva av på en ny tunnelbanestation eller träffa en ny person. Från hemliga vyer till kulturella sevärdheter, restaurangtips, bartips och
mycket mer, delar de lokala profilerna med sig av historier om hur dessa har platser påverkat just dem. Bokens guider består av Pato Pooh (artist och låtskrivare), Frida Vega (chefredaktör och fotograf), Melody Farshin (komiker och författare), Linda Nápoles (artist) samt Jakob Grandin (kulturentreprenör).

– Jag är definitionen av ”Keep Walking”. Så många motgångar. En helt vanligt funtad människa hade slutat för länge sedan. Men jag har bara fortsatt och fortsatt då min dröm aldrig har baserats på en intensiv önskan, utan på att göra. Mer doing than talking. Varje gång jag har fallit och sedan tagit mig upp, är jag på en bättre plats, säger musikentreprenören Pato Pooh.

Frida Vega for AWB/JW.

Keep Walking Stockholm Guide är uppbyggd runt olika rutter som de fem guiderna har tagit fram, alla med utgångspunkt från sin egen del av staden. De bjuder in läsaren att ta del av sina favoritplatser med hjälp av personliga beskrivningar. Vi bjuds in till ställen som Kulturhuset Stadsteatern i Husby, Rost på Södermalm, Slakthusgrillen i Johanneshov, Babas Burgers i Högdalen och Epok Antik och Kuriosa vid Odenplan.

Keep Walking Stockholm Guide är en hyllning till Stockholms kreativa och progressiva eldsjälar. De passionerade talanger som vågar ta nya djärva steg och bidra till utvecklingen av både kulturen och staden. Initiativtagare till boken är whiskyvarumärket Johnnie Walker och den är illustrerad av Elin Hjulström Lord. För fotot står den mångbegåvade dokumentärfotografen Maja Karlström.

Keep Walking Stockholm Guide kommer att finnas till försäljning från och med den 18 november till ett pris av 295 kr hos utvalda återförsäljare. Dessa inkluderar bland annat Papercut och Morfar Ginko på Södermalm samt Eden på Kungsholmen. Boken går också att köpa online via Papercut.

Beställ Keep Walking Stockholm Guide här.

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING