Jonas Svedin på High Coast summerar sina två första månader

av Livets Goda

Det har nu gått två månader sedan Jonas Svedin klev in i rollen som marknads- och kommunikationschef på High Coast Destillery. Rollen är till för att än starkare lyfta varumärket nationellt, men framför allt internationellt.

Det är många som känner till High Coast Whisky i Sverige och vet vilken hög nivå vi håller, nu ska vi varva upp den internationella synligheten ordentligt för att få många fler att rikta blicken och smaken mot Höga kusten, säger Jonas.

I samband med En Öl & Whiskymässa gjorde Jonas också mässdebut när tusentals strömmade till monter i Göteborg.

Det var fantastiskt roligt att träffa alla High Coast-vänner, det märks att det finns ett rejält intresse för varumärket i allmänhet och vår whisky i synnerhet. Nu ska vi se till att det intresset blomstrar runtom i världen också – potentialen är enorm.

Jonas, som de senaste 15 åren arbetat som konsult inom varumärkes- och marknadskommunikation, har ett stort intresse för mat och dryck kan konstatera att det varit två intensiva och roliga månader.

Det är en ynnest att få arbete med sin hobby.