Hem NyheterNyhet Mat & Restaurang Karin Öhlin ny hotellchef på Rånäs Slott!

Karin Öhlin ny hotellchef på Rånäs Slott!

av Livets Goda

Karin Öhlin har 28 års erfarenhet inom hotell & restaurangbranschen. På Rånäs Slott har hon vart receptionschef sedan augusti 2018 men axlar nu rollen som hotellchef från och med 1 september 2021.

Grattis till din nya tjänst, hur känns det? Tack det känns verkligen toppen och jag känner mig hedrad och stolt.

Vad blir viktigast i ditt uppdrag? Rånäs Slott har funnits länge och det är av stor vikt för mig att förvalta det som skapats här. Dock är det viktigt att vi inte stannar upp utan fortsätter att blicka framåt, speciellt nu efter över ett år med en pandemi.
Vi har lyckats överleva på ett bra sätt och det beror på att vi vågat tänka om och tänka nytt vilket jag anser är en av styrkorna här hos oss.

Vad för typ av ledare är du? Jag är en person som tar tag i saker direkt och inser vikten av bra och rak kommunikation. För mig är det viktigt att alla medarbetare syns och känner sig delaktiga, man växer med ansvar. På en anläggning som Rånäs Slott är vi väldigt beroende av varandra för att kunna leverera en hög och jämn kvalité. Våra normer och värderingar grundar sig i att –Personalen är vår viktigaste resurs-. Det skall vara roligt att gå till jobbet.

Du har lång erfarenhet av arbete inom hotell & restaurangverksamhet, berätta vad du har gjort tidigare?
Min senaste arbetsplats var en stor konferensanläggning ute i skärgården där jag hade rollen som platschef. Jag har också gjort många härliga år på Skytteholms konferensanläggning och Mälarö GK Skytteholm ute på Ekerö.

Vad har du för mål och ambitioner med Rånäs Slott?
Rånäs Slott är en fantastisk plats att komma till för såväl gäster som medarbetare.
Jag vill förädla det fina arbete som redan har lagts ner här, men jag vill också utveckla och ta Rånäs Slott vidare framåt. Konkurrensen är hård så vi får aldrig slappna av.
Vi skall hålla en jämn kvalité på allt vi levererar och våra gäster skall känna att de vet vad de får när de kliver in genom slottets portar. Alla gäster skall känna sig sedda och vi skall arbeta hårt med såväl stora som små detaljer.
Passionen för vårt arbete och vår föränderliga grundsyn ska skapa det där ”lilla extra” som våra gäster skall komma ihåg och längta tillbaka till.

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING