KISS och Brands For Fans inleder samarbete och lanserar en ny kollektion av produkter

av Livets Goda

Svenska dryckesproducenterna Brands For Fans har inlett ett nytt samarbete med legendariska rockbandet KISS för kommande spritdrycker, genom ett avtal förmedlat av Epic Rights.

Brands For Fans är stolta över att tillkännage det nya samarbetet med KISS för kommande spritportfölj. Samarbetet kommer att ta bandets spiritlanseringar till premiumnivå. I dagsläget finns två produkter i utvecklingsfasen, närmare detaljer kommer att offentliggöras inom kort.

Det finns legender, det finns ikoner och det finns KISS. KISS är ett av de mest inflytelserika banden i rock’n’roll-historien. Deras omedelbart igenkännliga logo, ikoniska sminkning och over-the-top live konserter har format en hel era av rock’n’roll. Med låtar som Detroit Rock City, I Was Made For Lovin’ You, Lick it Up och Rock and Roll All Nite, en av tidernas största rockklassiker. KISS har belönats med fler guldskivor än något annat amerikanskt rockband.

Samarbetet initierat av Brands For Fans kommer efter många års framgångsrikt arbete med artister som Motörhead, Slayer, Ghost, Judas Priest, Scorpions och många andra.

Premiumprodukterna kommer lanseras i Europa, Japan och Australien mot slutet av 2020.

Sari H Wilholm, Marketing Director på Umida Group och medgrundare av Brands For Fans säger:
– Mina första intjänade pengar lade jag på en skiva med just KISS. Att jag 40 år senare skulle ha KISS som Brands For Fans klienter går inte ens att ta in. Det känns så kul och spännande att äntligen få in KISS i premiumsegmentet när det gäller dryck, och de har valt helt rätt partner.