Hem NyheterNyhet Mat & Restaurang Kronfågels grillkampanj sätter nästa generation i fokus

Kronfågels grillkampanj sätter nästa generation i fokus

av Livets Goda

Sommaren är runt hörnet och vad är mer svensk sommar än att grilla? Att lägga svensk kyckling på grillen är ett bra alternativ för klimatet vilket fler människor börjar känna till. I årets grillkampanj från Kronfågel vill man fortsätta inspirera till att välja en hållbar framtid, för nästa generations skull.

Fotograf: Mattias Södermark

I en färsk undersökning visar det sig att hela 67% vet om att kyckling har en lägre klimatpåverkan än rött kött*. Det betyder en ökning på 35% sedan hösten 2019 då samma fråga ställdes.

– Det är såklart glädjande att höra att fler och fler känner till kycklingens låga klimatpåverkan. Det bådar gott inför att grillarna ska plockas fram, där vi hoppas få spela en roll i att inspirera folk till ett mer hållbart grillande med årets spännande BBQ-sortiment, säger Christina Andersson, Produktchef Kronfågel.

Nyheter med smaker från världens olika hörn
För att kunna grilla klimatsmart och varierat i sommar erbjuder Kronfågel hyllans kanske bredaste grillutbud med nio olika kycklingprodukter. Nyheten och smakbubblaren Shichimi, med japanska influenser, har fått sätta smak på en mixlåda med lårfilé och den populära Minutfilén. Fjolårets storsäljare KycklingSteak Tryffel kommer tillbaka och har i år fått en smakkompis i American Rub – ett urbenat kycklinglår med en bipackad rökig rub.

– Det ska vara enkelt och gott att välja en hållbar framtid. Bland årets grillsortiment finns allt från färdigkryddade mixlådor till stora grillfiléer som du själv kan smaksätta, säger Stefan Superti, Gastronomisk ansvarig Kronfågel.

Grilla för nästa generation
Kronfågels BBQ-produkter släpps tillsammans med en omfattande kommunikationskampanj, ”Grilla för nästa generation”. I kampanjen sätts framtidens grillare i fokus och att det är för dem vi måste göra hållbara val när det kommer till vad vi grillar.

– Kronfågel har i 50 år förändrat vad vi lägger på grillen och nu visar vi att vi är ett företag av vår tid med nästa generations bästa i åtanke, säger Susanne Zabrodsky, Marknadschef Kronfågel

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING