Hem Vinvärlden Krug presenterar Frantzén som ny ambassad

Krug presenterar Frantzén som ny ambassad

av Livets Goda


Krug är ett välkänt exklusivt champagnehus som sedan starten haft med ambitionen att producera världens bästa champagner av högsta kvalitet oavsett klimat eller andra faktorer. Husets prestationer genom åren har gett Krug en unik position som ett av de absolut högst aktade champagnehusen i världen.

Krugs ambassader är ett globalt nätverk av stjärnrestauranger. För att erbjudas en plats i den exklusiva Krug-gemenskapen krävs att restaurangerna förstår Krugs filosofi, unika tillverkning samt erbjuder kulinariska hantverk av högsta kvalitet som kompletterar Krugs komplexa smaker.

För oss var det självklart att redan från start servera Krug Grande Cuvée på glas, men också att bygga en bra årgångslista med de olika Krugvinerna i källaren. Krug är ett varumärke och en produkt som vi känner stämmer helt överens med vad vi vill skapa i vår restaurang så för oss var det självklart att vi ville bli ambassadörer, säger Carl Frosterud, General Manager på Frantzén.

Krug arbetar idag med några av Sveriges absolut bästa restauranger. Den trestjärniga restaurangen Frantzén blir den femte ambassaden för Krug Sverige, som tillsammans med 28+, Dorsia, Pontus in the Air och Vollmers utgör den svenska delen i Krugs internationella nätverk av utvalda restauranger.

Vi är väldigt stolta över att presentera Frantzén som vår nya Krugambassad. Björns ambitioner och passion matchar Krugs filosofi, i form av gastronomisk skicklighet, nytänkande, precision och högsta kvalitet, säger Christina Ericsson, Brand Manager på Moët Hennessy.

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING