Leksands Knäckebröd skapar ringar på vattnet

Livets Goda 15 Feb, 2010
Mat och Restaurang Vattenkvalitet är temat när Leksands Knäckebröd går ut i sin första kampanj online. Med din hjälp vill Leksands skapa ringar på vattnet. Under perioden 1 februari till 22 mars går en krona från varje sålt paket Leksands Hjärtan till kampanjen Ringar på vattnet.
Världsvattendagen hålls varje år den 22 mars. Årets tema är vattenkvalitet, något som Leksands Knäckebröd värnar om och nu uppmärksammar i kampanjen Ringar på vattnet. Budskapet är att rent vatten är lika viktigt världen över, både för Leksands som bakar knäckebröd i svenska Dalarna som för de fiskare som lever på fisket i Mekongfloden i Thailand. - För varje paket Leksands Hjärtan som säljs mellan 1 februari och 22 mars lägger vi en krona i potten. Vi skapar ringar på vattnet för att uppmärksamma hur viktigt det är med rent vatten för alla, berättar Annika Sund, marknadschef på Leksands Knäckebröd. Aktiviteten går ut på att vem som helst kan gå in på www.leksandsbrod.se/ringarpavattnet, rösta på sitt favoritprojekt och hjälpa till att skapa ringar på vattnet genom att tipsa vänner, bland annat via Facebook. Leksands Knäckebröd skänker pengarna till det projekt som fått flest röster, allt under parollen ”Rent vatten är lika viktigt för Leksands som för Mekong-floden, Kongo, Eritrea, Yemen eller Mali”. På världsvattendagen den 22 mars meddelas vilket projekt som fått flest röster. Varför uppmärksammar Leksands Knäckebröd världsvattendagen? - Vi vet hur viktigt det är med rent och friskt vatten. Vårt knäckebröd bakar vi på vatten från en källåder direkt under bageriet. Vi är lyckligt lottade och medvetna om att många andra inte har samma tur. Ringar på vattnet är vårt sätt att uppmärksamma vikten av god vattenkvalitet, vare sig det är hos oss eller på andra sidan jorden, säger Annika Sund. Ringar på vattnet är uppföljningen på höstens framgångsrika kampanj ”Tänk naturligt” som byggde på att Leksands Knäckebröd bakas av närproducerad råg. Med Ringar på vattnet ska Leksands nå en ny ung målgrupp. En nylanserad Facebookgrupp är en av ingångarna till kampanjsidan där omröstningen pågår. Därutöver stöds kampanjen av utomhusreklam, annonser och event i butik. ./. För ytterligare information kontakta Annika Sund, Marknadschef Leksands Knäckebröd, tel 0247-44800 eller 070-651 36 32, annika.sund@leksandsbrod.se. Fakta om Leksands Knäckebröd Råg, salt, jäst och vatten från egen källåder — inget mer — det är Leksands Knäckebröd! Leksands Knäckebröd är ett familjeföretag som i fyra generationer, sedan 1929, har bakat knäckebröd i byn Häradsbygden, Leksand. Ingredienserna är de samma nu som då, svensk råg, jäst, salt och vatten. Vattnet har hela tiden kommit från samma underjordiska vattenåder med rent friskt källvatten under bageriet. Och inte ett rågkorn åker mer än 34 mil. Idag har Leksands Knäckebröd cirka 24 procent av knäckebrödsmarknaden och är marknadsledare på rundbröd, de traditionella stora runda brödkakorna.

Gaja Barbaresco 2016 har landat

Vin Älskar man Nebbiolo kan detta vara ett av årets viktigaste…
19 Sep, 2019

Thomas Sjögren testar Scanpan TechnIQ

Mat och Restaurang Höstens stekheta nyhet från Scanpan heter TechnIQ! Det är en…
17 Sep, 2019

Rockys återkomst: Sveriges mest öldrickande hund är tillbaka - med en Pilsner Urquell i handen

Whisky och Bourbon Pilsner Urquell fortsätter samarbeta med äkta original och näst på…
16 Sep, 2019

Pocket by Pontus dukar upp på Lidingö

Mat och Restaurang Nya Lidingö Stadshus får nu ett förstklassigt restaurangtillskott när krögaren…
16 Sep, 2019

Ulrika Brydling tilldelas Karin Franssons mentorpris 2019

Mat och Restaurang Ulrika Brydling har tilldelats Karin Franssons mentorpris 2019. Priset syftar…
16 Sep, 2019

Zero Waste Ale – En bröl är Scandics senaste hållbarhetslansering

Whisky och Bourbon Nu når Scandics nästa hållbarhetssatsning svenska ölfantaster. Den 16 september…
16 Sep, 2019
Artikelarkivet