- Vinmagasinet Livets Goda / Wine Magazine - https://www.livetsgoda.se -

Limiterad nyhet från Clean sav:D

Clean drinks hållbara produktlinje Clean sav:D utökas med den limiterade nyheten Sommarlemonad – en fräsch och läskande citrussmak i somrig skrud. Utöver en bas på äppelmust från tillvaratagen frukt innehåller nyheten citronjuice.

– Med Sommarlemonad utökar vi vår produktportfölj riktad åt konsumenter som värnar hållbarhet men inte vill göra avkall på smakupplevelsen. Den här smaken har vi vässat ytterligare då vi, bortsett från att använda oss av tillvaratagen äppelmust som för övriga sortimentet, även använder oss av äkta citronjuice från koncentrat. Det är unikt för Sommarlemonad och gör att vi når ytterligare en dimension smakmässigt ifråga om fyllighet och autenticitet, säger Sebastian Kvissberg, VD på Clean drink.

Likt övriga smaker i produktlinjen Clean sav:D innehåller Sommarlemonad 105 mg naturligt koffein, 36 ml äppelmust från tillvaratagna äpplen, fem vitaminer och sötningsmedel. Kaloriinnehåll för en burk är 9,9 kcal.

Designen på burken är gjord med inspiration från äldre tapeter där mönstret är enkelt men färgtemat starkt och uttrycksfullt. Att det är just citronskivor som syns knyter an till smaken som domineras av fräsch och läskande citrus, något även de pigga och fräscha färgvalet i turkos och gult signalerar. Clean sav:Ds karaktäristiska orangutang, skapad av gatukonstnären Hellström Streetart, har fått en lekfull sommarutstyrsel för att särskilja smaken från det ordinarie sortimentet och i lanseringsfilmen ser man den förflytta sig från en mörk och regnig årstid till en ljusnande sommar.

I samband med lanseringen kommer Clean drink under sommaren öppna upp en 48-timmars Pop-up Beach Shop med brandade strandprodukter i limiterad upplaga.

Clean sav:D Sommarlemonad finns tillgänglig i servicehandeln och online under vecka 21 och i dagligvaruhandeln från vecka 22.