1

Linas Matkasse öppnar matbutik

Det ledande matkassebolaget Linas Matkasse lanserar en helt ny matbutik som ska ge kunderna möjlighet att komplettera sin matkasse med frukostprodukter och basvaror. Satsningen möter en stark efterfrågan på helhetserbjudanden som kan leverera måltidslösningar till alla dagens mattillfällen. Produktutvecklingen bidrar till att förenkla vardagen ytterligare för kunderna samt stärker bolagets position på marknaden genom att man blir Sveriges mest heltäckande matkasseleverantör.

Nu kan man som kund hos Linas Matkasse klicka hem frukostvaror, mellanmålsprodukter, kryddor och basvaror som kompletterar företagets kärnsortiment – matkassarna. I Linas Matbutik finns ca 130 produkter som efterfrågats av kunderna själva och som ska förenkla vardagen ännu mer genom leverans av alla dagens måltider på en och samma gång.

– Linas Matkasse är redan en viktig del i många människors vardag och nu blir vi en ännu större del. Med matbutiken möter vi ett behov som förenklar livet för tusentals svenskar och vi kan på så sätt fortsätta utveckla matkassekonceptet, det är jag väldigt stolt över, säger Lina Gebäck, grundare av Linas Matkasse.

Förra året lanserade Linas Matkasse sitt erbjudande i ny flexibel form som innebär att kunderna kan sätta ihop sin egen meny och på så sätt designa sin egen kasse enligt personlig preferens. Idag finns 40 unika rätter att välja på varje vecka vilket gör Linas Matkasse till Sveriges mest flexibla matkasseleverantör. Med Linas Matbutik blir erbjudandet dessutom marknadens mest heltäckande vilket ska bidra till att ytterligare stärka ledar- positionen.

– Vi på Linas Matkasse är väldigt duktiga på att lyssna på våra kunder och Linas Matbutik är helt och hållet ett resultat av det. Det är ett inspirerande nytt steg som vi hoppas får fler att få upp ögonen för oss, nu behöver våra kunder aldrig tänka på att köpa mjölk eller bröd på vägen hem från jobbet, säger Ulrika Wallin, Marknadschef på Linas Matkasse.