Till lanseringen av LYFT/LAB Collection 04 “In Full Blom” så har ett minst sagt blomstrande samarbete tagits fram för att komplettera de nya smakerna. Det uppskattade parfymvarumärket CRA-YON har, till varje enskild smak, tagit fram en parfym för att utveckla och nyansera sinnebilden. Dofterna är anpassade för att kontrastera, snarare än att replikera, produkterna och på så sätt utveckla upplevelsen ytterligare.
“In Full Bloom” är en djupdykning ner i ett blommande universum. Kollektionen skapades utifrån önskemål av LYFT/LAB-användare och är baserad helt och hållet på feedback och ideer som skickats in av konsumenter. Utifrån denna grund utvecklades alltså Collection 04 “In Full Bloom” och de tre smakerna blev inspirerade av vårens blommor. Färgstarka smaker från äppelblommor, rosor och lavendel balanseras gentemot mer diskreta toner av cider, honung och vildblommor. Även om
de tre smakerna skiljer sig från varandra, resulterar de likväl i en minst sagt blomstrande upplevelse.
Men det är inte bara smaken som står i fokus för “In Full Bloom”. I årets första L YFT/LAB kollektion så har man även fokuserat på doft. I samarbete med parfymvarumärket CRA-YON har det tagits fram tre kontrasterande dofter i limiterad upplaga. Parfymerna kommer att säljas exklusivt i LYFT/LABs pop-up store i Stockholm.
“I den här processen ville vi vara kreativa med kombinationen mellan doft och smak. 80% av en smakupplevelse är faktiskt lukten, men istället för att komplettera smakerna i LYFT/ LAB Collection 04 ville vi utforska och skapa en tredje upplevelse – ett tredje universum. Genom att skapa tre olika parfymer som kontrasterar smakerna i samlingen vill vi att användaren ska känna en helt ny känsla,” säger Christine och Niclas Lydeen grundare as CRA-YON.
Grundarna bakom CRA-YON, Christine och Niclas Lydeen, är inga lättviktare när det kommer till parfym och i över 12 år har man verkat inom nischbranschen. Så sent som 2020 bestämde sig dock paret för att ge det ett försök att inkludera fler i universumet av doft. Målet var att kunna låta människor uppleva parfym på riktigt utan att plånboken lider. I samarbetet med LYFT /LAB vill man nu tolka smakerna genom att skapa en kontrast i doft. Att analysera två sinnen samtidigt och skapa en större helhetsbild är utan tvekan en utmanande uppgift, men likt LYFT/LABs tidigare kollektioner så är även “In Full Bloom” ett exempel på hur varumärket arbetar med utveckling.
“Collection 04 – In Full Bloom” lanseras den 11:e Mars och kommer att säljas främst på lyftlab.se. EDT. 04_01 Apple Blossom kommer även att finnas tillgänglig på Pressbyrån, 7-Eleven och lyftlab.se
Pris: 55 SEK
Antal: 24 påsar I dosa