Hem Nyheter LYFT lanserar nytt koncept som går under namnet LYFT/LAB

LYFT lanserar nytt koncept som går under namnet LYFT/LAB

av Livets Goda

Lagom till sommaren släpper LYFT tre kommande kollektioner med nio olika smaker, i begränsad upplaga. Konceptet går under namnet LYFT/LAB och först ut är kollektionen ”SAVOUR THE FLAVOUR”, som består av tre smaker inspirerade av de klassiska drinkarna Gin & Tonic, Amaretto och Piña Colada. I samband med lanseringen har man samarbetat med konstnärinnan Josefin Eklund som tolkat de tre olika smakerna – som neonkonstverk.

Målet med LYFT/LAB är att skapa ett innovativt, livfullt och inspirerande varumärke som stöder LYFT och kan utveckla sortimentet ytterligare. Under 2020 kommer LYFT/LAB att producera och leverera nio produktinnovationer i spännande samt nytänkande smaker. LYFT/LAB lanseras den 11:e juni och kommer finnas exklusivt på www.lyftlab.se/.

”Med LYFT/LAB vill vi tro att varje idé är möjlig, vi älskar banbrytande innovation. Att dessutom kunna lansera detta tillsammans med Josefin Eklund kändes som den sista detaljen till en komplett lansering. Som konstnär vågar hon stå ut från ett normdrivet samhälle, både med sin stil och med sin lekfullt provokativa konst. Hennes grafiska uttryck har ett nytt perspektiv, är innovativt och oförutsägbart – precis vad LYFT/LAB står för,” säger Josep Fuster Soler, Area Head of Brands på BAT.

Inför varumärkets första lansering har man gått ihop med konstnärinnan Josefin Eklund som tidigare samarbetat med stora varumärken så som New Balance och Absolut Vodka. Josefin Eklund har tolkat de tre nya produktinnovationerna i kreativa neonkonstverk för att förstärka upplevelsen och känslan av LYFT/LAB.

”Samarbetet som LYFT /LAB presenterade var både annorlunda, roligt men också kreativt utmanande – det passade mig perfekt med andra ord. Jag har tidigare gillat deras moderna typ av kommunikation och kände mig inspirerad av att få möjlighet att tolka produkterna och de nya smakerna. Det ska bli otroligt spännande med lanseringen och att se folks reaktioner på verken jag skapat. Jag hoppas de går hem!” säger Josefin Eklund.

Varje LYFT/LAB-lansering kommer i tre olika kollektioner som kommer bestå av tre nya smaksättningar. För mer information, kommande kollektioner samt smaker – besök www.lyftlab.se/.

Pris: 99 SEK
Antal: 24 påsar / dosa
Köpställe: www.lyftlab.se/

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING