Hem NyheterNyhet Mat & Restaurang Mood Stockholm stärker sin position som matdestination med nya restauranger 

Mood Stockholm stärker sin position som matdestination med nya restauranger 

av Livets Goda

Mood Stockholm och tillhörande kvarteret Mood District har gjort sig känt för att samla flera omtyckta destinationer för mat och dryck. Nu presenteras ytterligare nyheter inom området restaurang – det senaste tillskottet är Brödernas som utvecklar sitt populära burgarkoncept med en ny flaggskepps-restaurang som öppnar i Mood Stockholm i dag. Snart ansluter också Din-Din Club som utlovar bowls, ramen och rolls.


Mood Stockholm är en pulserande mötesplats mitt i Stockholm city, med ett brett utbud av unika butiker och ett flertal varierade restauranger, barer och caféer. Här, och i tillhörande kvareret Mood District, finns flera populära koncept som Boquerian, Cavabaren, Icha Icha, Chou Chou och Sin Ramen Lounge. Nu förstärks utbudet ytterligare.

– Vi är mycket glada att kunna välkomna nya och spännande aktörer. Ett brett utbud av restauranger är en otroligt viktig pusselbit för att skapa en dynamisk och levande plats där människor trivs. Med de här tillskotten blir området en ännu mer självklar mötesplats för att umgås och njuta av god mat och dryck, både på dagen och kvällen, säger Cecilia Åkesson, centrumchef för Mood Stockholm.

Redan innan sommaren anslöt uppmärksammade Restaurang Olli till Jakobsbergsgatan i Mood District. Olli specialiserar sig på äkta italiensk mat med fokus på södra Italien och har även ett brett utbud av viner och en coctaillounge. Nu presenteras ytterligare en nyhet när Brödernas, med fokus på burgare, after work och dryck, öppnar i Mood Stockholm i dag, den 18 oktober, där Vigårda tidigare låg.

– Vi ser otroligt mycket fram emot att öppna Brödernas i Mood Stockholm. Ett läge vi länge varit intresserade av och när möjligheten dök upp slog vi till direkt! Förutom riktigt bra burgare kommer vi bevara det framgångsrika AW-konceptet som Vigårda så länge haft men med vår touch. Tillsammans med Leo Zuffanelli kommer restaurangen ha ett högre tempo med fokus på musik, AW och även dryck sent in i småtimmarna. Vi ser Brödernas Mood som Brödernas nya flaggskepp, säger Joakim Wiklander, vd för Brödernas.

Den 24 oktober ansluter också spännande konceptet Din-Din Club, som utlovar asian con-fusion med bland annat bowls, ramen, rolls och cocktails på burk. Visuellt kommer Din-Din flirta lite extra med 80- och 90-talets retromoderna uttryck och lokalen i Mood Stockholm ska ta besökaren till Tokyos gränder och tunnelbanestationer. Din-Din Club öppnar i Pressbyråns gamla lokal på plan 1, som nu får ett ännu större fokus på mat och dryck.

Också på det övre planet huserar flera uppskattade koncept, bland andra Eat market som fått flera tillskott i menyn – nu serveras bland annat ramen, dumplings och bowls utöver högkvalitativa asiatiska varmrätter. Även uppskattade hantverksbageriet Bröd och salt, som bland annat erbjuder rustika matbröd, pizza och bullar, har uppdaterat sin miljö och utökat sina sittplatser.

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING