New York slår upp portarna till den största restaurangveckan någonsin

”– Vi är väldigt glada över att få välkomna matintresserade besökare att ta del av stadens bästa kök till ett mer förmånligt pris under NYC Restaurant Week. I år är utbudet det största någonsin och nya intressanta restauranger deltar i alla fem stadsdelar, säger Fred Dixon, VD på NYC & Company. NYCs restaurangvecka i siffror: • Förbestämda 3-rätters luncher för 25 dollar* • Förbestämda 3-rätters middagar för 38 dollar* • Rekordmånga, 372, restauranger deltar • 34 olika kök • 41 nya restauranger deltar, 331 restauranger har deltagit tidigare • 5 stadsdelar, 41 kvarter • Pågår under 19 dagar • Mer än 25 000 inlägg på Instagram under #NYCRestaurantWeek *exklusive dryck, dricks och skatt Nya spännande kök och etablerade restauranger – New Yorks matscen är spridd över alla stadsdelar och representerar nästan alla internationella kök. NYC Restaurant Week Winter 2016 inpirerar oss att erbjuda kvalitet, variation och gästfrihet som gör New York till världens restauranghuvudstad, säger Tracy Nieporent, ordförande i NYC & Companys Restaurant Committee. Vinterns restaurangvecka, den största någonsin, har 41 nya deltagare: ABC Cocina, ABC Kitchen, Adalya, Almayass, Bocca Di Bacco Theater District, Bocelli Ristorante, Brioso Ristorante, Carol&#39s Cafe, Cherche Midi, Claudette, Da Noi på Staten Island och i Midtown på Manhattan, Distilled, Dos Caminos Times Square, The Fillmore Room, French Louie, Hanjan, Hearth, Khe-Yo, La Sirene, London Lennie&#39s, Madiba Brooklyn, Mamo Restaurant, Manducatis Rustica, Mario&#39s Restaurant, MP Taverna i Astoria och Brooklyn, Noreetuh, Ocean Prime, Osteria Morini, Paul&#39s on Times Square, Pig and Khao, Rosa Mexicano i Tribeca, Sessanta Ristorante, Sutton Inn, Tao Downtown, Tasca Chino, Tommy Bahama, Trattoria L&#39Incontro, Vivaldi och Zenkichi. Restaurangveckan välkomnar kända restauranger som ‘21’ Club, Café Boulud, The Cecil, Craftbar, ilili, Nobu, Red Cat, The Sea Grill och Tribeca Grill till att åter delta i restaurangveckan. Restaurangveckan ingår i kampanjen Unlock NYC som är en ny marknadsföringskampanj som just nu fokuserar på vinterresor till New York med sin slogan ”Find a Winter Less Ordinary”. Under NYC Restaurant Week kommer hemsidan för Unlock NYC att uppdateras med artiklar om matscenen i NYC, www.nycgo.com/unlock. Om NYC & Company: NYC & Company är den officiella marknads-, turism- och partnerorganisationen för staden New York, inriktade på att maximera rese- och turismmöjligheterna i de fem stadsdelarna, att bygga ekonomiskt välstånd samt att sprida en positiv image om New York City världen över. För mer information om vad man kan göra och se i New York City, besök nycgo.com.”