Hem NyheterNyhet Mat & Restaurang Nick’s släpper två nötiga nyheter!

Nick’s släpper två nötiga nyheter!

av Livets Goda

Det svenska varumärket Nick’s, ägt av aktiebolaget Luthman Backlund Foods har adderat två nya veganska produkter till sitt goda produktsortiment. Nut bar almond crunch och Nut bar peanut crunch kommer att börja distribueras ut till servicehandeln och livsmedelsbutiker under augusti.

Nut bar almond crunch kombinerar mandlar med mörk choklad.

Nut bar peanut crunch toppar handrostade salta jordnötter med mörk choklad.

Dom nötiga nyheterna är som alla Nick’s produkter fria från tillsatt socker, gluten och palmolja och denna gång dessutom lämpliga för veganer då produkterna inte innehåller några animalier.

“Våra nya veganska nötbars ligger verkligen i linje med Nick’s-konsumentens behov – ett smarrigt mellanmål när du behöver tanka energi on the go. Ett extra plus över att de också kan erbjudas alla dem som väljer en vegansk kost.” säger Frida Jonsson, Brand Manager på Nick’s.

Nick’s erbjuder sedan tidigare både konfektyr och proteinbars och kompletterar nu sitt sortiment med nötbars. Utöver dessa produkter säljer varumärket dessutom glass, chokladdryck och sockerersättningar för bakning och matlagning.

Nick’s nötbars kommer finnas tillgängliga i dagligvaruhandeln hos City Gross samt i servicehandeln hos Pressbyrån och 7-eleven. Produkterna hittas även bland utvalda e-handelsaktörer. Rekommenderat pris är 15,90 sek.

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING