Hem Nyheter Nordic Sprit breddar sortimentet – släpper smakerna jordgubbe och mocha

Nordic Sprit breddar sortimentet – släpper smakerna jordgubbe och mocha

av Livets Goda

Nordic Spirit breddar sitt produktsortiment ytterligare och släpper två helt nya smaker i december – Nordic Spirit Strawberry och Nordic Spirit Mocha. Den uppmärksamma konsumenten kommer att känna igen smaken i Strawberry som lanserades i begränsad upplaga under sommaren. Den var så eftertraktad att den nu kommer ingå i standardsortimentet, medan Mocha är en helt ny och fräsch upplevelse med smak av kaffe.

Ända sedan Nordic Spirit lanserades för drygt två år sedan har nya smaker och format utvecklats och lanserats. I somras testade så Nordic Snus ett nytt grepp – att lansera en helt ny smak, men i en begränsad upplaga. Gensvaret lät inte vänta på sig. Alla dosorna av Nordic Spirit Strawberry sålde slut på rekordtid.

– Vi fick fantastisk respons i somras. Vi hoppades naturligtvis på att det skulle vara stort tryck, men det här var avsevärt bättre än vad vi vågade räkna med, säger Johan Söderdahl, Brand Manager på Nordic Snus.

Efter att kunder hört av sig under hela sensommaren och hösten och hört sig för hur man får tag på flera dosor med Strawberry tar man nu in jordgubbssmaken i bassortimentet. Samtidigt passar man på att uppdatera utseende på dosan. Detta gör också denna dosa till den första i Nordic Spirits nya formspråk som kommer att rullas ut för alla smaker framöver. Men Nordic Spirit nöjer sig nu inte med att lansera en smak, utan har även sin nya smak Mocha på väg ut i butik. I alla fall online där den kommer finnas tillgänglig under nästa vecka. Fysiska butiker får vänta till i januari. Nordic Spirit Mocha är annars precis vad det låter som – en kaffebaserad smak som är tänkt att möta ett önskemål som kunderna har haft länge.

– Kaffe är det snabbast växande smaksegmentet på marknaden och det har vi märkt av allteftersom fler konsumenter efterfrågat just den här smaken. Att vi lanserar dessa två smaker är ett resultat av att våra konsumenter hör av sig och ger feedback på våra produkter, säger Johan Söderdahl.

RELATERAD LÄSNING