Nyheten Fanta Tutti Frutti på hyllorna

av Livets Goda

Fanta släpper lös ännu en nyhet när nya smaken Tutti Frutti kommer till Sverige i limiterad upplaga. I deras nya kampanj Win What You Wanta kan man dessutom vinna massvis med spännande priser.

Nya Fanta Tutti Frutti Zero lanseras i begränsad upplaga och är en smaker som sätter färg på butikshyllor över hela Sverige när den ansluter till de redan existerande favoriterna från Fanta. Smaken av Tutti Frutti är det många som någon gång smakat, nu kommer den för första gången som läsk från Fanta.

Det är inte bara den nya smaken som sprider glädjen, det gör även tävlingskampanjen Win What You Wanta. Istället för att Fanta i förväg bestämt vad vinsten är, väljer vinnaren själv vad priset ska bli**.

Det ska bli så roligt att få lansera ännu en ny smak från Fanta. Tutti Frutti är en välbekant favorit hos många svenskar och nu får den äntligen bubbla fram i ett läskande format, säger Mikaela Hellman, varumärkeschef för Fanta i Sverige. Det väntar dessutom dubbel glädje eftersom Tutti Frutti lanseras samtidigt som vår lekfulla kampanj Win What You Wanta. Med möjligheten att själv få välja sin egen vinst** får vi en spännande och personlig tävlingskampanj som sätter konsumenterna i förarsätet.

För att vara med och tävla scannas QR-koden på burken för att komma vidare till tävlingssidan för mer information och möjligheten att dela det pris man önskar dig. När man gjort detta får man Fanta coins som används för att välja vad man vill tävla om. I prispotten finns det bland annat presentkort till live-upplevelser, Fanta merch och det stora priset inom kampanjen – chansen att vinna upp till 10 000 kr i presenkort som går till what you wanta.

Fanta Tutti Frutti släpps i begränsad upplaga och finns i butiker över hela landet från och med 7 april.

*Läs mer information på http://fanta.se/wanta
** Inom den avsatta budgeten via ett digitalt presentkort och med vissa begränsningar – läs mer information på http://fanta.se/wanta