På Brämhults är nyfikenheten på nya smaker minst lika stark i dag som den var för 60 år sedan, då man började att pressa färska frukter och grönsaker till juice. I år lanseras flera nyheter inom drycker och lemonader.
Den älskade klassikern BRÄMHULTS HALLONDRYCK ÄR TILLBAKA. Samma recept, samma smak men med en uppdaterad design. Precis som tidigare bygger drycken på hallon som tillsammans med vatten och lite socker skapar den omisskännliga smaken av svensk sommar.
Nyhet i år fruktdrycken APELSIN & LIME. Apelsiner och lime pressas och blandas med vatten och socker i Brämhults eget presseri.
”Drycker har varit en stor del av vårt varumärke i över 15år och att nu få välkomna en dryck med fruktig smakprofil in i sortimentet känns väldigt rätt i tiden. Extra kul är det att återigen ha Hallon tillbaka, då den varit saknad av både oss och konsumenter”, säger Jonas Hofstedt, Brand Manager Brämhults.
Årets smaktillskott bland Brämhults lemonader är LITCHILOVE, en syrlig lemonad baserad på citroner, äpple, vita druvor – och Litchi, den exotiska frukten som ser ut som ett litet drakägg, med hårt skal och vitt fruktkött.
”Det är en välbalanserad och smakrik lemonad, precis lika god att dricka en varm sommardag som en småkylig vårkväll”, säger Jonas Hofstedt, Brand Manager Brämhults.
Förra årets färgstarka lemonadsuccé DRAGONIZED, med bland annat drakfrukt och yuzu, har fått ett extra ”on the go”-format. Flaskan på 0,3 liter och nyheterna finns i butik från v. 7.