Carlsberg blir första officiella partnern till Swedbank Arena

Avtalet innebär att den kommande arenan blir en mötesplats för Carlsbergs kunder. Som officiell partner kommer Carlsberg att ha en betydande exponering på arenan och en aktiv roll på plats. Carlsberg och Swedbank Arena kommer också att arbeta tillsammans för att långsiktigt utveckla arenans attraktionskraft. – Det är mycket glädjande att vi på Carlsberg Sverige har fått det här förtroendet, vilket är ett bevis på att vi har en organisation och varumärken av högsta klass. Vår affärsidé är att vi skapar livskraft, gemenskap och njutning – det kommer vi nu tillsammans med Swedbank Arena att kunna erbjuda besökarna. Och det i en för Sverige helt ny arenaupplevelse, säger Mark Jensen VD på Carlsberg Sverige. Carlsberg har en lång tradition av att samarbeta med och stödja de allra största evenemangen. Sedan 1988 har företaget jobbat nära UEFA och är en global partner till EM i fotboll nästa år. Carlsberg arbetar dessutom tillsammans med många stora arenor, till exempel den brittiska nationalarenan Wembley i London, Parken i Köpenhamn och klassiska Anfield i Liverpool. – Vi bygger en internationell arena och där kommer Carlsberg, som är ett av världens starkaste varumärken, att bli en perfekt partner. Swedbank Arena kommer att bli den naturliga mötesplatsen för varumärken som vill associeras med de bästa live-upplevelserna. För oss är det också viktigt att teckna avtal med partners som förhöjer upplevelsen för våra gäster, säger Christian Alexandersson, VD på Swedbank Arena. I det fleråriga avtalet med Swedbank Arena får Carlsberg också stora möjligheter att integrera sina varumärken som en naturlig del av evenemangsupplevelserna i arenan. Carlsberg kommer även att kunna använda Swedbank Arena i sin egen marknadsföring och i butiksaktiviteter. Swedbank Arena står klar hösten 2012 och blir en arena av högsta internationella klass. Arenan kommer stå värd för de största evenemangen i Skandinavien – året runt. Kännetecknande för Swedbank Arena blir att upplevelsen höjs till en helt ny nivå. Det gäller allt från innovativ teknik som förstärker liveupplevelsen till det stängbara taket och de bekväma stolarna men också utbudet av mat och dryck. Arenan kommer att ha attraktiva idrottsevenemang, konserter och andra events på programmet. Carlsberg blir Swedbank Arenas första officiella partner. Totalt kommer det att bli sex officiella partners, som alla också kommer att ha branschexklusivitet