Hem Övrigt Conaxess Trade är stolta att presentera nytt samarbete med Kavli

Conaxess Trade är stolta att presentera nytt samarbete med Kavli

av Livets Goda

Conaxess Trade och Kavli är glada att officiellt tillkännage samarbetet. Kavli har starkt arv, grundat 1893 och har sedan lanserat unika och framgångsrika produkter såsom den första mjukosten på världsmarknaden år 1923. Kavli är ett multinationellt företag som producerar och säljer livsmedel primärt på den nordiska markanden och inom UK.

Samarbetet mellan Kavli och Conaxess Trade inkluderar Kavli’s starka varumärken som bland annat Johnny’s, Erik’s Såser, Planti, Druvan, Västerviks Senap, Perstorp Ättika och Hultbergs Senap. Conaxess Trade tar över ansvaret för säljkår, anbudsprocesser och delar av Key Account kedjekunder I Sverige med start 1 januari 2019, och avtalet inkluderar försäljning av livsmedel inom Foodservice.

Kavli och Conaxess Trade ingår ett gemensamt samarbete där syftet är att fortsatt öka tillgängligheten och försäljningen utav Kavlis kända varumärken på Foodservice. Magnus Tedensjö, Sales Manager för Foodservice på Kavli, reflekterar över det nya samarbetet:

”Vi strävar efter att uppnå varumärkes tillväxt och att realisera vår varumärkesportföljs fulla potential på den svenska Foodservice marknaden. Vi är övertygade om att Conaxess Trade är en stark partner för att säkra
utvecklingen av Kavlis starka varumärken på Foodservice”.

Oddgeir Hole, VD på Conaxess Trade Sweden kommenterar: ”På Conaxess Trade ser vi fram emot att arbeta med Kavli – ett av Sveriges största, traditionella och mest välkända varumärke – och dess starka varumärkesportfölj. Det är en stor ära att får starta den här resan, och vi är stolta över att vara Kavlis pålitliga partner i sälj- och key account arbete i Sverige. ”

”Vi tror starkt på att vi kan stödja Kavli i sin framtida tillväxt med den service som vi har kommit överens om. Från vårt perspektiv kommer partnerskapet att stärka och komplettera vår egen nuvarande portfölj eftersom vi nu får ett bredare sortiment inom mat och snabbmat, såsom senap, Eriks såser och Planti till exempel. Detta kommer att göra oss till en starkare leverantör att arbeta med för vårt samarbete med befintliga kunder vilket positivt påverkar Kavli i gengäld, förklarar Oddgeir Hole ytterligare.

Om Kavli
O. Kavli AB omsätter 900 miljoner SEK och har ca 225 anställda i Sverige.Tillverkning sker vid anläggningarna i Älvsjö, Eslöv och Åbo. O. Kavli AB marknadsför varumärkena Kavli, Eriks såser och dressingar, Johnny’s®, Hultbergs®, Västerviks senap®, Bärry®, Skyr™ Isländsk yoghurt, Tigers yoghurt, Bollnäsfil, Perstorp ättika, Planti®, Druvan® och Lyckans Ost. 
Kavli Group ägs av en stiftelse med syfte att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål. Under
2018 delas 125 miljoner kronor ut från fonden. För mer information, se https://kavlifoodservice.se/

 

RELATERAD LÄSNING