ICA nylanserar premiumsortiment

Efter en lång arbetsvecka, inför en speciell måltid, eller bara för de där stunderna när man vill unna sig något extra gott – då finns ICA Selection för att skapa en måltid utöver det vanliga. ICAs särskilt utvalda varor består av allt från olivolja, pasta och kött till petit fourer och nypressad apelsinjuice. – Vi ser att allt fler konsumenter efterfrågar varor med genuin kvalitet och ett tydligt ursprung. Med nya ICA Selection erbjuder vi våra kunder ett brett utbud av handplockade, noga utvalda varor som sätter guldkant på vilken måltid som helst, säger Sofia E Olsson, Brand manager för ICA Selection. ICA Selection smyglanserades redan 2006, då man började ta ut ett 60-tal utvalda varor i butik. Sedan dess har produkter kommit och gått, liksom nya mattrender dykt upp och ICA ser idag att kundernas efterfrågan på premiumvaror har förändrats sedan lanseringen. Därför har man nu omarbetat sortimentet och nylanserar ICA Selection. De nya förpackningarna för sortimentet är både praktiska, tydliga och har en fin och genuin design. I förpackningsdesignen har man bland annat tagit fasta på ursprung och historia, där exempelvis region, gård och/eller odlingar framgår tydligt. Noga utvalda varor För ICA Selection jobbar ICA med utvalda leverantörer som är kompromisslösa vad gäller smak och kvalitet och som har djup kunskap och tradition bakom sin tillverkning och odling. I valet av leverantörer är kriterier som ursprung, historia och genuinitet viktigt, då det är något som ICA ser att den kvalitetsmedvetne konsumenten efterfrågar