Hem Mat & Restaurang Löfbergs storsatsar på Cold Servings

Löfbergs storsatsar på Cold Servings

av Livets Goda

– Vi vill driva utvecklingen och bli den ledande aktören av kalla kaffedrycker i Norden, säger Leif Sjöblom, konceptansvarig på Löfbergs.

Nya sätt att dricka kaffe
Det nya konceptet är utvecklat i tätt samarbete med kunder i Sverige, Finland och Danmark, tre av världens mest kaffetörstiga länder. Ambitionen har varit att hitta trendiga, smakrika lösningar som matchar nya konsumtionsmönster.

– Idag möter vi och våra kunder en generation som tänker och dricker kaffe på helt nya sätt. Ska vi hänga med måste vi vara innovativa, både när det gäller produkter och hur de serveras, säger Leif Sjöblom.

Stor potential
Löfbergs nya koncept består av en kombination av nya produkter för servering av kalla kaffedrycker, menyer och maskinlösningar. Det handlar om att kunna erbjuda gästen olika varianter av iskaffe, kallbryggt kaffe, Nitro, Creamy Cold Brew och Cold Brew Slush att dricka på plats eller som take away.

– För att göra det enkelt erbjuder vi en samlad lösning som kan anpassas efter olika förutsättningar och behov. Allt för att våra kunder ska kunna dra nytta av den enorma potential som finns på området, om två år kommer en betydande del av allt kaffe som serveras vara kallt, säger Leif Sjöblom.

Löfbergs har redan lyft ut konceptet på ett par enheter av olika slag på den nordiska marknaden.

– Responsen är positiv på alla delar, både från våra kunder och deras gäster. Det ger naturligtvis energi att fortsätta utveckla nya produkter och lösningar, säger Leif Sjöblom.

Cold Servings Meltdown
Löfbergs demar det nya konceptet den 16 maj när man arrangerar en Cold Servings Melt Down på Löfbergs Rosteri & Kaffebar på Kungsgatan 3 i Stockholm.

– Här kommer vi att bjuda på något riktigt extra. Jag vågar lova att det blir en ovanligt smakrik och fartfylld tillställning, säger Leif Sjöblom.

RELATERAD LÄSNING