Hem Whisky & Bourbon Nästa steg för svensk tonic

Nästa steg för svensk tonic

av Livets Goda

Det hela började med ett tonic-extrakt med äkta kinabark och agavesirap som ingredienser. Försäljningen startade sommaren 2016 parallellt med studierna. Under resans gång har efterfrågan på färdigblandad tonic varit stor, både från den svenska marknaden, men också globalt.

Att lansera en egen dryck är betydligt mer komplicerat än vi trodde, men nu har vi nått en viktig milstolpe. Nu satsar vi på primärt den svenska marknaden, men vi har förfrågan från både Europa och Asien, säger Swedish Tonics medgrundare och VD Gustaf Ytander.

Tillsammans med studiekamraterna Anton Askenström, Viktor Eriksson och Benjamin Magell driver de Swedish Tonic. Allt har gått i en rasande fart och målet är att nå en omsättning på 10 mkr i år och vara lönsamma.

– Vi siktar på hela världen. Intresset har varit otroligt stort från internationella kunder, men vi har fått tacka nej, då vi inte varit mogna. Men nu trycker vi gasen i botten med målet att nå en försäljning på 300 miljoner 2020, fortsätter Gustaf Ytander

Relaterad läsning:
Swedish Tonic – ett tonickoncentrat med historia >>

 

 

RELATERAD LÄSNING