Hem NyheterNyhet Mat & Restaurang O’Learys startar Social Eatertainment Group – ska bli ledande i Europa inom eatertainment

O’Learys startar Social Eatertainment Group – ska bli ledande i Europa inom eatertainment

av Livets Goda

Nyligen köpte O’Learys upp restaurang- och barkedjan Harrys. Nu meddelar O’Learys att detta var det första av flera planerade förvärv och joint ventures och att man av den anledningen startar Social Eatertainment Group – som ska bli Europas ledande företagsgrupp inom eatertainment med en kedjeomsättning på minst 10 miljarder SEK år 2025.

Altor-ägda O’Learys bildar nu Social Eatertainment Group och satsar stort på att växa framöver, både i Sverige och i resten av Europa. Huvudfokuset för det nya moderbolaget Social Eatertainment Group, som idag äger O’Learys och Harrys, är att etablera sig som ledande inom eatertainment – dvs mat och dryck i kombination med sociala spel, aktiviteter, evenemang och sport – något som VD Kenneth Lorentzen tror kommer att vara viktigare än någonsin efter en tid av social distansering och digitala möten.

Vi är övertygade om att eatertainment och att umgås med sina vänner och kollegor kommer att bli en ännu viktigare del i människors liv framöver. Vi erbjuder roliga och avslappnande platser att umgås på, för familj, vänner och kollegor. Det är också ett attraktivt erbjudande för restaurangägarna, som får gäster som stannar längre och som därmed också spenderar mer tid och pengar”, säger Kenneth Lorentzen, VD på Social Eatertainment Group.

Målet för Social Eatertainment Group är att 2025 ha minst 400 enheter. Idag ingår drygt 130 enheter i företagsgruppen, som i dagsläget består av varumärkena O’Learys samt nyligen förvärvade Harrys, med flera processer igång. Under 2021 planeras många öppningar inom gruppen i bland annat Sverige, Norge, Nederländerna och Spanien. Social Eatertainment Group vill även vara en talesperson för branschen och vara drivande i branschfrågor och snabbt plocka upp nya trender och lösningar.

Vi vill driva eatertainment-branschen framåt och vi vill växa tillsammans med attraktiva varumärken och tillväxtpartners inom eatertainment som är intresserade av tillväxt och som precis som vi har en stark vision för sitt varumärke. Vi har mer än 30 års erfarenhet av den här branschen, av inköp, av expansion och av att växa tillsammans med franchisetagare och all den kunskapen och erfarenheten är en del av vårt erbjudande gentemot våra partners inom gruppen”, fortsätter Kenneth Lorentzen.

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING