Hem NyheterNyhet Mat & Restaurang OLW lanserar ostig klädkollektion i samband med ostbågens dag

OLW lanserar ostig klädkollektion i samband med ostbågens dag

av Livets Goda

Efterfrågad och efterlängtad – OLW tar fram en egen klädkollektion och motivet är svenskarnas mest älskade snacks. Den 5 mars, på ostbågens dag, lanseras The cheezier collection.

Ostbågar, ostkrokar, ostbollar: Kärt barn har många namn. Ostfavoriten började tillverkas redan 1968 i OLWs fabrik i Filipstad och har därefter kommit att bli Sveriges mest sålda snacks. Faktum är att ostbågen är så populär att försäljningen idag räknas till en påse var tredje sekund.

Under de 56 år som cheez doodles® funnits på marknaden har det som först bara var en ensam produkt utvecklats till en stor ostig familj. Sortimentet spänner över nära ett dussin olika smaker och former; cheez doodles® Plant cheez™, cheez ballz® och cheez cruncherz® med smak av Sourcream & Onion är bara några exempel ur den ostiga portföljen som lockar stora som små till ett aldrig sinande fredagsmys. Nu ska släktet växa sig ännu större.

Äntligen kan alla snacksälskare inte bara äta ostbågen, utan även bära den. Nu släpper OLW en klädkollektion i samband med dagen då snacksets uppmärksammas och uppskattas lite extra världen över. Den 5 mars lanseras The cheezier collection, en klädkollektion i fyra delar bestående av pyjamas, tofflor, collegetröja och strumpor. Motivet är inspirerat av det klassiska mönstret som pryder påsen till originalversionen av snackset, cheez doodles®. Med bågar i färgerna blått, rött och gult väljer OLW att uppmärksamma Ostbågens dag 2024 med förhoppningen att merchen ska sätta en extra ostig touch på kundens alla snacksiga stunder.

– Att hylla Sveriges mest sålda snacks känns som det ultimata spåret att gå på när vi lanserar en klädkollektion. Vi hoppas att kollektionen blir en lika självklar del svenskarnas hem som våra snackspåsar är, säger Karin Mohlin, Brand Manager, OLW.

The cheezier collection:
Pyjamas: Kommer i storlekarna XS-XXL och kostar 349 kronor.
Tofflor: Kommer i två storlekar, en större och en mindre, och kostar 199 kronor.
Collegetröja: Kommer i storlekarna XS-XXL och kostar 249 kronor.
Strumpor: Kommer i två storlekar, en större och en mindre, och kostar 99 kronor.

Kollektionen kommer finnas tillgänglig från och med den 5 mars, på en hemsida framtagen specifikt för kollektionssläppet.

RELATERAD LÄSNING